[b]Stanowiła nieuczciwą reklamę – orzekł warszawski Sąd Apelacyjny 5 listopada 2009 r. (sygn. VI ACa 425/09).[/b]
Sąd uznał, że reklama ta mogła wprowadzać klientów w błąd i wpływać przez to na ich decyzje co do nabycia towarów. To zaś jest nieuczciwą konkurencją w zakresie reklamy (art. 16 ust. 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=6899359D80F397B748C4126A4C204FE9?id=170546]ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji[/link]).
W tym wypadku chodziło – co sama reklama jasno wskazuje – o pastę do zębów Colgate Total 12. Prócz tych słów reklamująca ją firma Colgate Palmolive Polska publikowała slogan reklamowy: "Colgate Total 12. Wybór dentystów". On też został zakazany. Sąd zasądził także od pozwanej 50 tys. zł na cel charytatywny (tzw. pokutne).
Z żądaniami tymi wystąpiła główna konkurentka Colgate firma Procter & Gamble Polska, która uważa m.in., że jej pasty "Blendamed" mają podobne zalety, choć nie musiała wskazywać ich 12. Zdaniem P&G bowiem, zaskarżona reklama (a dokładniej jej obrona przed sądem) sztucznie mnożyła możliwe dolegliwości jamy ustanej, dublując niektóre z nich.
– W szczególności ów jednoznaczny i krótki slogan reklamowy mógł wpływać na decyzje zakupowe klientów – mówiła mec. Agnieszka Skrok, pełnomocniczka P&G.