Reklama

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Nakaz umiarkowania we wzornictwie opakowań alkoholi bywa komiczny.

Aktualizacja: 25.01.2020 14:26 Publikacja: 25.01.2020 00:01

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Foto: Adobe Stock

Do takich przypadków należy kazus ze sprzedażą wina w bag-in box. Według Sądu Patentowego i ds. Rynku najwyższej instancji sprzedaż wina w opakowaniach, które wyobrażają damską torebkę lub chatkę typową dla szwedzkiego krajobrazu, może przyczynić się do wzrostu konsumpcji alkoholu. Design generuje wręcz „niezasadne zwrócenie uwagi na alkohol" i nie spełnia warunków zrównoważonego produktu. Chatka bowiem „nawiązuje do lata, urlopu i idylli, bo przypomina typowy szwedzki domek letni, natomiast torebki nawiązują do mody, rozrywki, trendów i elegancji" – orzekł sąd.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Gutowski, Kardas: Kompromis legislacyjny czy pozaustawowa konfrontacja?
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Panie prezydencie, nie tędy droga
Opinie Prawne
Szymański, Kałęka: Czego karniści oczekują od nowego ministra sprawiedliwości?
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Praworządność à rebours
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Koniec swawoli, która psuje wizerunek państwa
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama