Reklama

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Nakaz umiarkowania we wzornictwie opakowań alkoholi bywa komiczny.

Aktualizacja: 25.01.2020 14:26 Publikacja: 25.01.2020 00:01

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Foto: Adobe Stock

Do takich przypadków należy kazus ze sprzedażą wina w bag-in box. Według Sądu Patentowego i ds. Rynku najwyższej instancji sprzedaż wina w opakowaniach, które wyobrażają damską torebkę lub chatkę typową dla szwedzkiego krajobrazu, może przyczynić się do wzrostu konsumpcji alkoholu. Design generuje wręcz „niezasadne zwrócenie uwagi na alkohol" i nie spełnia warunków zrównoważonego produktu. Chatka bowiem „nawiązuje do lata, urlopu i idylli, bo przypomina typowy szwedzki domek letni, natomiast torebki nawiązują do mody, rozrywki, trendów i elegancji" – orzekł sąd.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Dwa lata rządu, czyli zawiedzione nadzieje
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Czy lekcje, przekazywane nam przez autorytety, są prawdziwe?
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Co mają wspólnego żurek, ziobro i środa?
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Kto odpowiada za brzydkie napisy w WC?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wczasowa łódka konna, czyli o zakazie reklamy alkoholu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama