Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Nakaz umiarkowania we wzornictwie opakowań alkoholi bywa komiczny.

Aktualizacja: 25.01.2020 14:26 Publikacja: 25.01.2020 00:01

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Foto: Adobe Stock

Do takich przypadków należy kazus ze sprzedażą wina w bag-in box. Według Sądu Patentowego i ds. Rynku najwyższej instancji sprzedaż wina w opakowaniach, które wyobrażają damską torebkę lub chatkę typową dla szwedzkiego krajobrazu, może przyczynić się do wzrostu konsumpcji alkoholu. Design generuje wręcz „niezasadne zwrócenie uwagi na alkohol" i nie spełnia warunków zrównoważonego produktu. Chatka bowiem „nawiązuje do lata, urlopu i idylli, bo przypomina typowy szwedzki domek letni, natomiast torebki nawiązują do mody, rozrywki, trendów i elegancji" – orzekł sąd.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Prawne
Pietryga: Czy potrzebna jest zmiana Konstytucji? Sądownictwo potrzebuje redefinicji
Opinie Prawne
Marek Dobrowolski: konstytucja, czyli zamach stanu, który oddał głos narodowi
Opinie Prawne
Sławomir Paruch, Michał Włodarczyk: Wartości firmy vs. przekonania pracowników
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Ulotny urok kasowego PIT
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Krzywizna banana nie przeszkodziła integracji europejskiej
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił