Reklama

Michał Kuź: Lobbing i realna polityka

Gerhard Schröder jest potężnym rosyjskim lobbystą, a niemieckie elity polityczno-biznesowe pełne są rozmaitych i często sowicie opłacanych Russlandversteher (rozumiejących Rosję), którzy ułatwiają Kremlowi jego politykę gospodarczą i zagraniczną.

Aktualizacja: 18.08.2017 20:53 Publikacja: 17.08.2017 19:43

Michał Kuź: Lobbing i realna polityka

Foto: Materiały prasowe

Oczywiście nowa posada Schrödera w Rosniefcie to trochę za dużo, nawet jak na standardy bardziej ugodowo nastawionych do Rosji polityków i biznesmenów. Nie ma się jednak co oszukiwać, zarówno liberalna FDP, nacjonalistyczna AfD, jak i część socjaldemokratycznej SDP opowiadają się za zbliżeniem z Rosją. Wschodząca gwiazda liberałów Christian Lindner przy sprzyjających wiatrach może zostać szefem niemieckiego MSZ. Mówi zaś o zniesieniu sankcji i akceptacji aneksji Krymu. Kanclerz Angela Merkel jest z liczących się polityków bodajże najmniej prorosyjska, nawet ona twierdzi jednak uparcie, że Nord Stream 2 to projekt czysto biznesowy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Tusk pokazuje, że KO może wygrać. Kaczyński otwiera nowy front walki i grzęźnie w sporach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Pięć wniosków z wykładu prof. Andrzeja Nowaka dla AfD w Berlinie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama