Reklama
Rozwiń

Chińczycy robią wiele, by wskoczyć do naszej kieszeni

Zajęcie przez Huawei pierwszego miejsca na polskim rynku smartfonów (według danych IDC) i zrzucenie z podium zajmującego od lat pozycję lidera koreańskiego Samsunga wcale nie dziwi.

Publikacja: 28.05.2018 21:00

Chińczycy robią wiele, by wskoczyć do naszej kieszeni

Foto: Adobe Stock

Już kilka tygodni temu Chińczycy informowali, że zostali numerem 1 w naszym kraju, co wówczas nie umknęło krytyce konkurencji, która wskazywała, że Huawei dokonał „nieczystej" zagrywki, powołując się tylko na wyniki sprzedaży z jednego tygodnia. Teraz jednak producent z Shenzhen zamknął usta rywalom. Wyniki IDC obejmują cały I kwartał br. i pokazują, że popularność telefonów Huawei faktycznie szybko rośnie. I wiele wskazuje, że nie jest to chwilowa niespodzianka, lecz długotrwały trend. Przedsiębiorstwo założone przez byłego oficera Armii Ludowo-Wyzwoleńczej Chin nie szczędzi pieniędzy na marketing. Do reklamowania swoich produktów zaprzęgło choćby uwielbianego w naszym kraju Roberta Lewandowskiego. Firma, która produkcję smartfonów rozpoczęła 15 lat temu, skutecznie bije rywali również ceną. Co ważne, stawiając przy tym na jakość, która pozwala rywalizować z flagowymi produktami południowokoreańskich Samsunga i LG.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa
Opinie Ekonomiczne
Deklaracja Ateńska: chcemy latać więcej, ale ciszej i czyściej