Reklama

Transgraniczny e-handel trafia na wiele barier

Kupujemy przede wszystkim w krajowych sklepach. Ledwie 10 proc. zakupów dokonujemy za granicą – mówi prezes Instytutu Pocztowego Krzysztof Piskorski.

Publikacja: 21.08.2018 21:00

Transgraniczny e-handel trafia na wiele barier

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Rz: Mówi się, że e-handel transgraniczny będzie motorem napędowym rynku KEP. W którym miejscu rozwoju tego sektora, tzw. cross-border, jesteśmy?

Krzysztof Piskorski: Biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką skalę zakupów oraz dominację kilku firm, które obsługują największe zagraniczne sklepy internetowe, wpływ handlu cross-border na cały rynek jest bardzo ograniczony. Dziś największe korzyści czerpie z tego tytułu DHL, który obsługuje przesyłki Amazon.de oraz Zalando. Jedynie 7 proc. polskich sklepów sprzedaje swoje produkty za granicę, co nie dziwi, zważywszy że przytłaczająca większość z nich zajmuje się dystrybucją produktów sprowadzanych z zagranicy. To niewątpliwie szansa dla polskich producentów, którzy mogą w ten sposób coraz łatwiej sprzedawać swoje towary zagranicznym konsumentom.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Cezary Kocik, mBank, o podwyżce CIT dla banków: Szkodliwa, dyskryminująca i krótkowzroczna
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Powrót do szkoły?
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama