Reklama
Rozwiń
Reklama

Transgraniczny e-handel trafia na wiele barier

Kupujemy przede wszystkim w krajowych sklepach. Ledwie 10 proc. zakupów dokonujemy za granicą – mówi prezes Instytutu Pocztowego Krzysztof Piskorski.

Publikacja: 21.08.2018 21:00

Transgraniczny e-handel trafia na wiele barier

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Rz: Mówi się, że e-handel transgraniczny będzie motorem napędowym rynku KEP. W którym miejscu rozwoju tego sektora, tzw. cross-border, jesteśmy?

Krzysztof Piskorski: Biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką skalę zakupów oraz dominację kilku firm, które obsługują największe zagraniczne sklepy internetowe, wpływ handlu cross-border na cały rynek jest bardzo ograniczony. Dziś największe korzyści czerpie z tego tytułu DHL, który obsługuje przesyłki Amazon.de oraz Zalando. Jedynie 7 proc. polskich sklepów sprzedaje swoje produkty za granicę, co nie dziwi, zważywszy że przytłaczająca większość z nich zajmuje się dystrybucją produktów sprowadzanych z zagranicy. To niewątpliwie szansa dla polskich producentów, którzy mogą w ten sposób coraz łatwiej sprzedawać swoje towary zagranicznym konsumentom.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama