Reklama
Rozwiń
Reklama

W małym sklepiku nie zawsze jest milej

Sklep jest bardzo często traktowany funkcjonalnie, dlatego rola obsługi jest tu zdecydowanie mniejsza - mówi Dominika Maison, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Publikacja: 02.01.2020 21:00

W małym sklepiku nie zawsze jest milej

Foto: Adobe Stock

Rośnie udział osiedlowych sklepów sieciowych w rynku, miejsca ustępują już tylko dyskontom. Po części tłumaczone jest to tym, że wolno im handlować w niedzielę. Czy w ostrej walce konkurencyjnej pomiędzy różnymi typami sklepów ma jeszcze znaczenie jakość obsługi klienta?

Oczywiście, ludzie wolą chodzić do sklepów z miłą obsługą niż z niemiłą. Ale wciąż jest to tylko jeden z elementów, które wpływają na wybór sklepu. Bo dla jednych najważniejsze mogą być ceny, a dla innych dostępność produktów czy niewielka odległość od domu. I też nie jest prawdą, że w sklepikach osiedlowych ta obsługa jest zdecydowanie bardziej miła niż w dużych sklepach. To dlatego, że supermarkety często organizują szkolenia, gdzie przekazują pracownikom pewne standardy obsługi.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: O co chodzi z tym Tajwanem?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Opinie Ekonomiczne
Polska prezydencja ożywiła aktywność polskiego biznesu w Brukseli
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama