Pierwsze udane zakupy w sieci wystarczą jednak, aby przekonać się do tej formy kupowania. Tym bardziej, że kurier może dostarczyć zamówiony artykułów do wybranego przez nas miejsca, dzięki czemu nie musimy tracić czasu na dotarcie do sklepu czy stanie w kolejkach.

O tym, jak bardzo liczą się dla Polaków wygoda i oszczędność czasu  świadczyć mogą dane  systemu płatności internetowych PayByNet. Wynika z nich, że zakupy w e-sklepach najczęściej robimy w czasie pracy, a w 2012 roku najwięcej transakcji  sfinalizowaliśmy w poniedziałek. Taki wynik nie dziwi, gdy weźmiemy pod uwagę, że najwięcej internautów w Polsce ma od 25 do 39 lat . Z ubiegłorcznego badania NetTrack wynika, że stanowią oni niemal 40 proc. korzystających z sieci. Kolejne  30 proc. przypada na 40-59-latków.

Coraz częstszym zakupom w Internecie sprzyja zresztą nie tylko zamiłowanie do wygody. Liczą się także ceny, często niższe niż w tradycyjnym sklepach. Ma to znaczenie szczególnie teraz, gdy gospodarka dostała zadyszki i coraz więcej z nas musi zaciskać pasa. Nie dziwi więc, że analitycy prognozują dalszy rozwój rynku e-commerce w Polsce. Według firmy badawczej Euromonitor International w tym roku obroty w polskim handlu internetowym urosną o niemal 17 proc., do 16 mld zł.

Rozwijaniu handlu internernetowego sprzyja także rosnąca oferta produktów i atrakcyjnych promocji. Sklepy prześcigają się proponując duże rabaty na pierwsze zakupy czy duże obniżki w ściśle określonych godzinach.