Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyłowić na stażu kandydatów do pracy

Rozmowa z Jackiem Lewandowskim, prezesem Ipopemy Securities

Publikacja: 11.04.2013 01:06

Jacek Lewandowski, prezes Ipopemy Securities

Jacek Lewandowski, prezes Ipopemy Securities

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Wielu polskich pracodawców wzbrania się jeszcze przed  przyjmowaniem studentów i absolwentów na praktyki. Jak to wygląda w państwa firmie?

Jacek Lewandowski: Od początku naszej działalności, czyli od około dziesięciu lat, przyjmowaliśmy na staże młodych ludzi bezpośrednio po studiach. Studentami interesujemy się od kilku lat i   też patrzymy na nich pod kątem pozyskiwania przyszłych pracowników.

A dlaczego zdecydowaliście się na udział w programie „Kariera"?

Najważniejsze dla nas jest, aby przy okazji staży wyławiać atrakcyjnych kandydatów do pracy. Ten program jest o tyle ciekawy, że zapewnia przeprowadzoną w zorganizowany sposób selekcję odpowiednich osób – w naszym przypadku posiadających predyspozycje do pracy w bankowości inwestycyjnej.  O ile mamy dużą praktykę w  zatrudnianiu  doświadczonych  pracowników, których rekrutujemy najczęściej poprzez bezpośrednie  spotkania i rozmowy z upatrzonymi specjalistami,     to w przypadku  studentów i absolwentów taka metoda byłaby  trudna.

Za dużo kandydatów?

Reklama
Reklama

Tak, co roku dostajemy dziesiątki zapytań i CV od młodych ludzi, natomiast w praktyce mamy do zaoferowania pojedyncze miejsca tylko dla najlepszych. Przy masowym napływie CV czasem trudno jest wyłowić najbardziej interesujących dla nas kandydatów.

Kim są ci najbardziej  interesujący?

To osoby z jednej strony bardzo otwarte na świat, mające wiele różnych pomysłów, elastyczne, a z drugiej strony mające już konkretny plan tego, co chciałyby w życiu robić od strony biznesowej. Tak naprawdę poszukujemy pasjonatów, których interesuje  rynek kapitałowy – niezależnie od tego, czy jest to bankowość inwestycyjna czy zarządzanie pieniędzmi.   Program „Kariera" ze swym systemem selekcji, w którym  kandydaci rozwiązują konkretne zadania, pomaga nam wyłowić takie osoby.

O ile wiem skutecznie...?

Tak, bo choć nie mamy w programie długiego stażu, to już zatrudniliśmy jednego z uczestników. To najlepszy dowód na to, że ten system działa.

Szukacie kandydatów o  określonym  wykształceniu?

Reklama
Reklama

Najczęściej są to studenci  kierunków o profilu finansowym, ale wykształcenie formalne nie jest  kluczowe. Najważniejsze, by interesowali się rynkami kapitałowymi.

Trudno o takich ludzi z pasją?

Nie jest trudno. Wśród młodych ludzi jest coraz więcej osób, które faktycznie interesują się finansami i mają konkretny pomysł na swe zawodowe życie. Jednak dostajemy też wiele przypadkowych CV, rozsyłanych najwyraźniej według listy e-mailingowej, od osób, które próbują szczęścia w różnych firmach. Te aplikacje są dla nas zdecydowanie mniej atrakcyjne.

Co by pan poradził kandydatom chcącym uzyskać na zakończenie stażu ofertę pracy?

Oczywiście niezbędne są pracowitość, rzetelność, dokładność. Jednak trzeba też umieć się przebić, zdobyć zaufanie osób, z którymi bezpośrednio się współpracuje, a także pokazać  im, że  ma się pasję. W  trakcie dwu–trzy miesięcznego stażu na pewno  nie jest to łatwe, ale jeśli stażysta poważnie myśli o pracy w bankowości inwestycyjnej, to warto się postarać.

Wielu polskich pracodawców wzbrania się jeszcze przed  przyjmowaniem studentów i absolwentów na praktyki. Jak to wygląda w państwa firmie?

Jacek Lewandowski: Od początku naszej działalności, czyli od około dziesięciu lat, przyjmowaliśmy na staże młodych ludzi bezpośrednio po studiach. Studentami interesujemy się od kilku lat i   też patrzymy na nich pod kątem pozyskiwania przyszłych pracowników.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama