Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezes Idea Banku: Spoglądamy na okazje, jakie stwarza rynek

Po trzech kwartałach 2014 r. zarobiliśmy przecież na czysto 186 mln zł - mówi Jarosław Augustyniak.?

Publikacja: 05.11.2014 07:53

Rz: Idea Bank, jako największa spółka z holdingu, po raz kolejny pozytywnie zaskakuje rynek bankowy. Rozumiem, że pozostaje pan optymistą?

Jarosław Augustyniak:

Jak najbardziej. Po trzech kwartałach 2014 r. zarobiliśmy przecież na czysto 186 mln zł, czyli trzy razy więcej niż przed rokiem w tym samym czasie. Oczywiście duży w tym udział przejęcia VB Leasing, ale nawet jeśli odejmiemy tę transakcję, to poprawa wciąż jest dwukrotna. Co więcej, nasza suma bilansowa wzrosła już do 13,5 mld zł, czyli jest o prawie trzy czwarte wyższa niż 30 września 2013 r.

Wzrósł przede wszystkim wynik odsetkowy. Skąd ta poprawa?

Bardzo mocno popracowaliśmy nad kosztami finansowani, które udało się znacznie obniżyć. Ponadto skupiamy się przede wszystkim na sprzedaży produktów, które mają wysokie marże i pozwalają bankowi na osiąganie wysokich przychodów. Mowa tu m.in. o faktoringu i kredytach obrotowych dla firm.

Reklama
Reklama

I nie boi się pan kolejnych obniżek stóp procentowych?

Raczej nie, ale zdajemy sobie sprawę, że efekty cięć zobaczymy najpewniej na początku 2015 r. Na razie wciąż jednak utrzymujemy marże na wysokim poziomie i widzimy duże zainteresowanie naszymi produktami – zarówno kredytowymi jak i stały przyrost bazy depozytowej.

A czy po przejęciu VB Leasing będą kolejne zakupy?

Od początku działania Idea Banku, czyli od czterech lat, przejęliśmy już dziewięć podmiotów. Nadal spoglądamy na okazje, jakie stwarza rynek, i jeśli coś ciekawego się pojawi, to pewnie będziemy zainteresowani przejęciem. Nie jest to jednak coś, na czym się dziś szczególnie skupiamy.

Rz: Idea Bank, jako największa spółka z holdingu, po raz kolejny pozytywnie zaskakuje rynek bankowy. Rozumiem, że pozostaje pan optymistą?

Jarosław Augustyniak:

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: O co chodzi z tym Tajwanem?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama