Aktualizacja: 17.03.2025 23:28 Publikacja: 06.05.2024 17:33
Informacje o kawie, której może zabraknąć, lub o tym, że czekolada będzie niedostępna i droga, budzą ogromne poruszenie konsumentów.
Foto: Adobe Stock
Papierowy kubek z drogiej sieciówki stał się w Polsce symbolem statusu społecznego. Przeszedł też do złotych rad w zakresie oszczędzania mówiących o tym, żeby tej kawy nie kupować, a wtedy na starość będziemy mogli liczyć zaoszczędzone miliony.
Ale informacje o kawie, której może zabraknąć, lub o tym, że czekolada będzie niedostępna i droga, budzą ogromne poruszenie konsumentów. W czasie ciągłej niepewności na świecie, w Ukrainie, na Bliskim Wschodzie, podręczne symbole statusu leczą duszę, a do nich modne trendy jeszcze nie próbują zniechęcać, jak to się już dzieje w przypadku mięsa. Jednak wspólne efekty geopolityki i zmian klimatu dosięgają nas krok po kroku. Kawa oberwała przez efekt spekulacji, kakaowce cierpią przez wirus wełnowca i brak nawozów spowodowany napaścią Rosji na Ukrainę. Ta sama wojna wywindowała dwa lata temu ceny pszenicy – kryzys zbożowy trwa do dziś. Choć łatwo jest rozregulować rynki rolne, to trudno je potem uspokoić.
Do szpitala trafiło dziecko z błonicą. Śmiertelnie groźną chorobą, na którą są szczepienia. Nie było jej w Polsce od 25 lat. Pora wytoczyć ciężkie działa - kary za brak szczepienia i wypłatę 800+ na podstawie książeczki szczepień.
Gdy nastroje społeczne nie wpisują się dobrze w wyborcze scenariusze, banki stają się wygodnym obiektem ataków polityków. W gospodarce, w której są głównym źródłem finansowania, to gorzej niż zbrodnia, to błąd.
Którą z koncepcji geopolitycznych powinna przyjąć Polska? Jedyna realna jest droga transatlantycka, która prowadzi z Waszyngtonu przez Londyn, Paryż, Berlin do Warszawy. Stąd jest dobry start i droga do Kijowa już wytyczona.
Dla polskiej gospodarki ważne jest, by deregulacja nie okazała się tylko chwilową modą, epizodem kampanii wyborczej. Deregulacja może być ważnym paliwem dla rozwoju. Tylko trzeba zacząć ją robić, a nie tylko o niej mówić.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Setki miliardów euro na obronność, które chcą w najbliższych latach wydać nasi zachodni sąsiedzi, to dla nas doskonała wiadomość.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
W świecie finansów tworzy się zróżnicowane portfele (portfolia) inwestycyjne, po to, żeby zwiększyć szanse na duże zyski, jednocześnie minimalizując ryzyko strat. Na podobnej zasadzie opiera się dieta Portfolio, opracowana przez profesora nauk o żywieniu Davida Jenkinsa.
Znana marka odzieżowa Forever 21 ogłosiła bankructwo swojego oddziału w USA. Zamkniętych zostanie kilkaset sklepów. To już drugi raz, gdy Forever 21 bankrutuje, jednak te turbulencje nie obejmą sklepów poza Stanami Zjednoczonymi, te działają bez zakłóceń.
We Francji rozprzestrzenia się wśród dzieci niepokojące zjawisko. Mowa o salonach piękności i centrach spa przeznaczonych dla dziecięcych klientów. Miejsca te zyskują coraz większą popularność. Lekarze i psycholodzy biją na alarm.
Do premiery iPhone’ów 17 jeszcze daleko, ale w sieci pojawia się coraz więcej nieoficjalnych informacji na temat kolejnych modeli smartfonów Apple. Na początek ma się pojawić ultracienki model Air.
Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa ocenia, że konsumenci będą odczuwać przez rok nowe ceny kawy, a wszystkie poboczne skutki wyższych cen „utrzęsą się” po 4 latach. Amerykańskie zrzeszenie firm związanych z kawą (eksport, import, maklerzy, palarnie, detaliści) zwróciło się do administracji USA o ochronę przed dodatkowymi stawkami celnymi.
Zamożne osoby z pokolenia Z prezentują nieco inne podejście do życia niż ich bogaci rodzice. Nowy raport wskazuje na priorytety młodego pokolenia najbogatszych konsumentów.
Właściciel domu mody Versace ogłosił odejście Donatelli Versace ze stanowiska dyrektorki kreatywnej. Zastąpił ją były pracownik konkurencyjnego koncernu Prada Group.
Lepiej mieć jedną porządną marynarkę niż pięć poliestrowych – czyli jak kupować mądrze, świadomie, by rzeczy służyły nam na lata. Czym różni się marketing od prawdziwej wartości produktu? I dlaczego warto zawsze prać nowe ubrania, przed pierwszym założeniem – wyjaśnia Katarzyna Daniłko.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas