Innowacje oparte na niewiedzy

Czy z tego, jakie wręczamy prezenty na święta, można wysnuć wnioski dotyczące kondycji i przyszłości polskiej gospodarki? To całkiem prawdopodobne.

Aktualizacja: 24.11.2016 21:31 Publikacja: 24.11.2016 20:58

Innowacje oparte na niewiedzy

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

Analitycy firmy Deloitte zbadali prezentowe preferencje Polaków. Jeszcze do niedawna najchętniej kupowano książki. Jeśli wierzyć badaniom, już tak nie jest – pod choinką planujemy umieścić głównie kosmetyki i słodycze. Książki powoli odchodzą do lamusa. Coraz częściej wręczamy też gotówkę. Na szczęście częściej dzieciom i nastolatkom niż dorosłym. Czemu na szczęście? Pieniądze zwalniają zwykle z wysiłku myślenia o tym, co kupić drugiej osobie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dlaczego znika hejt na elektryki
Opinie Ekonomiczne
Agata Rozszczypała: O ile więcej od kobiet zarabiają mężczyźni
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem