Aktualizacja: 06.02.2017 14:48 Publikacja: 05.02.2017 17:48
Foto: materiały prasowe
Rz: Objął pan fotel prezesa Banku Pocztowego w lipcu. Jaką po paru miesiącach pracy widzi pan rolę dla tej instytucji na polskim rynku?
Sławomir Zawadzki: Rola bankowości pocztowej została dobrze zdefiniowana w innych krajach – to model bankowości najbliższy obywatelom, bo jest dostępny w największej sieci obsługi – sieci placówek pocztowych. Poczta powinna i stopniowo już staje się nowoczesną instytucją usługową, gdzie obywatel otrzymuje dostęp do tradycyjnych i nowoczesnych usług pocztowych, finansowych, w szczególności bankowych, oraz usług państwowych, e-administracji czy usług e-commerce. Tak funkcjonuje poczta i bankowość pocztowa w bardzo wielu krajach w Europie, np. we Francji, w Szwajcarii czy we Włoszech. Tak może i powinno być też w Polsce. Odwołujemy się do sprawdzonych wzorców. W Polsce „regionalnej" brakuje sprawnie działającej instytucji finansowej, mającej zasięg ogólnopolski i dostarczającej podstawowe, proste usługi w atrakcyjnej cenie. Instytucji, której nie zagrozi trend widoczny w bankowości, polegający na systematycznym zmniejszaniu liczby placówek. Taką rolę może odgrywać w polskim systemie finansowym Bank Pocztowy.
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Kryzys pomocowy to czas, kiedy Polska ma okazję pokazać swoją wiarygodność, nie opuszczając partnerów nawet wted...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas