Sławomir Zawadzki: Bank Pocztowy przyśpieszy rozwój

Naszym celem jest obecność w regionach, dostarczanie prostych i atrakcyjnych cenowo produktów finansowych, ścisła współpraca z Pocztą. Chcemy rosnąć i potrzebujemy kapitału – mówi Sławomir Zawadzki, prezes Banku Pocztowego.

Aktualizacja: 06.02.2017 14:48 Publikacja: 05.02.2017 17:48

Sławomir Zawadzki: Bank Pocztowy przyśpieszy rozwój

Foto: materiały prasowe

Rz: Objął pan fotel prezesa Banku Pocztowego w lipcu. Jaką po paru miesiącach pracy widzi pan rolę dla tej instytucji na polskim rynku?

Sławomir Zawadzki: Rola bankowości pocztowej została dobrze zdefiniowana w innych krajach – to model bankowości najbliższy obywatelom, bo jest dostępny w największej sieci obsługi – sieci placówek pocztowych. Poczta powinna i stopniowo już staje się nowoczesną instytucją usługową, gdzie obywatel otrzymuje dostęp do tradycyjnych i nowoczesnych usług pocztowych, finansowych, w szczególności bankowych, oraz usług państwowych, e-administracji czy usług e-commerce. Tak funkcjonuje poczta i bankowość pocztowa w bardzo wielu krajach w Europie, np. we Francji, w Szwajcarii czy we Włoszech. Tak może i powinno być też w Polsce. Odwołujemy się do sprawdzonych wzorców. W Polsce „regionalnej" brakuje sprawnie działającej instytucji finansowej, mającej zasięg ogólnopolski i dostarczającej podstawowe, proste usługi w atrakcyjnej cenie. Instytucji, której nie zagrozi trend widoczny w bankowości, polegający na systematycznym zmniejszaniu liczby placówek. Taką rolę może odgrywać w polskim systemie finansowym Bank Pocztowy.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne