Reklama
Rozwiń

Odchudzanie portfeli już nam niestraszne

Wzrost popularności turystycznych wyjazdów pod palmy nie powinien dziwić: ostatnie tygodnie okazały się wyjątkowo zimne i nieprzyjemne, więc chęć odreagowania styczniowo-lutowej aury w ciepłym, daleko bardziej przyjaznym klimacie, wydaje się jak najbardziej naturalna.

Aktualizacja: 16.02.2017 21:54 Publikacja: 16.02.2017 21:44

Adam Woźniak

Adam Woźniak

Foto: Fotorzepa, Adam Bogacz Adam Bogacz

Ale zwiększona frekwencja w biurach podróży to w dużym stopniu efekt w miarę korzystnej sytuacji społeczno-gospodarczej: widoczny w wielu sektorach wzrost wynagrodzeń, spadające bezrobocie i zapowiadana przez rząd kontynuacja prosocjalnych programów sprawiają, że zwiększa się odsetek osób, które nie obawiają się pogorszenia swojej sytuacji materialnej, np. wskutek utraty pracy. W efekcie rośnie konsumpcja. Widać to w innych branżach: w ubiegłym roku sprzedaż dużego sprzętu AGD wzrosła wartościowo o 6 proc., mebli o 8,6 proc. W górę poszedł rynek samochodów, zarówno nowych, jak i używanych. Duże wzrosty odnotowują sklepy z odzieżą i obuwiem, kupujemy więcej żywności, mamy boom na rynku mieszkaniowym.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa