Reklama

Odchudzanie portfeli już nam niestraszne

Wzrost popularności turystycznych wyjazdów pod palmy nie powinien dziwić: ostatnie tygodnie okazały się wyjątkowo zimne i nieprzyjemne, więc chęć odreagowania styczniowo-lutowej aury w ciepłym, daleko bardziej przyjaznym klimacie, wydaje się jak najbardziej naturalna.

Aktualizacja: 16.02.2017 21:54 Publikacja: 16.02.2017 21:44

Adam Woźniak

Adam Woźniak

Foto: Fotorzepa, Adam Bogacz Adam Bogacz

Ale zwiększona frekwencja w biurach podróży to w dużym stopniu efekt w miarę korzystnej sytuacji społeczno-gospodarczej: widoczny w wielu sektorach wzrost wynagrodzeń, spadające bezrobocie i zapowiadana przez rząd kontynuacja prosocjalnych programów sprawiają, że zwiększa się odsetek osób, które nie obawiają się pogorszenia swojej sytuacji materialnej, np. wskutek utraty pracy. W efekcie rośnie konsumpcja. Widać to w innych branżach: w ubiegłym roku sprzedaż dużego sprzętu AGD wzrosła wartościowo o 6 proc., mebli o 8,6 proc. W górę poszedł rynek samochodów, zarówno nowych, jak i używanych. Duże wzrosty odnotowują sklepy z odzieżą i obuwiem, kupujemy więcej żywności, mamy boom na rynku mieszkaniowym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama