Reklama

Bartłomiej Piwnicki: Nowe technologie będą ułatwiać życie łowcom głów

Jak wygląda sytuacja na rynku pracy, każdy wie. Jej rezultatem jest fakt, że przedstawiciele deficytowych zawodów zwykle nie czekają na pracę – to ona ich znajduje, więc płynnie przechodzą do kolejnego pracodawcy.

Publikacja: 17.10.2017 19:49

Bartłomiej Piwnicki: Nowe technologie będą ułatwiać życie łowcom głów

Foto: Bloomberg

Dla rekruterów, a w szczególności dla łowców menedżerskich i specjalistycznych głów, ta sytuacja powoduje konieczność korzystania z coraz bardziej wyrafinowanych metod poszukiwania właściwych kandydatów, którzy potencjalnie są gotowi do zmiany pracodawcy (oczywiście na tym etapie nie mówimy o kosztach zmiany).

W skrócie chodzi o pogłębioną analizę behawioralną już na wstępnym etapie poszukiwań. Behawioryzm w rekrutacji jest oczywiście chlebem powszednim, chociaż nie w formie narzędzi informatycznych. Jeszcze nie, ale niebawem może się to zmienić. Okazuje się bowiem, że coraz więcej ośrodków naukowych oraz firm informatycznych tworzy na potrzeby rekruterów specjalne algorytmy, których zadaniem jest wyłapywanie w internecie wszystkich osób spełniających określone kryteria. Można bowiem za pomocą algorytmów określić kilka ważnych elementów, np. jakie jest prawdopodobieństwo tego, że dana osoba chce zmienić pracę, oraz kiedy zamierza to zrobić. Pozwoli to sprytnie się wstrzelić w jej potrzeby i to jeszcze w odpowiednim czasie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Prezydent Nawrocki wchodzi w buty premiera
Opinie Ekonomiczne
Prostowanie podatku Belki: kierunek dobry, ale dlaczego tak późno?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Voigt: Niestabilność polityczna na świecie zwiększa znaczenie kryptowalut
Opinie Ekonomiczne
André Mierzwa: Jak Francja leczy swoją służbę zdrowia
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zwycięstwo na punkty
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama