Za wiele wspólnego może zaszkodzić

Obyło się bez rewolucji. Francuzi oszczędzili Opla, co – zważywszy na gigantyczne straty ponoszone przez niemiecki koncern w ostatnich latach – wcale nie było takie pewne.

Publikacja: 09.11.2017 20:00

Za wiele wspólnego może zaszkodzić

Foto: Bloomberg

Choć stawiając na restrukturyzację kosztową bez zamykania najbardziej nierentownych zakładów, pewnie spowolnią dochodzenie niemieckiej firmy do zdrowia, to jednak zapewnią sobie społeczny spokój. Wobec konieczności szybkiego uzyskania efektu synergii z połączenia obu koncernów będzie to miało szczególne znaczenie.

Kierunek zmian wydaje się oczywisty. Z jednej strony będzie upowszechnienie napędów elektrycznych, które rozwijają już niemal wszyscy liczący się producenci. Z drugiej – mocniejsze wejście w segment SUV-ów, cieszący się na globalnych rynkach coraz większym powodzeniem, ale w niemieckiej marce – jeśli nie liczyć ewidentnie niepopularnej Antary – praktycznie nieobecnego. Do tego wspólne dla niemieckich i francuskich marek platformy, a dla poszczególnych modeli wiele tych samych części i coraz bardziej ujednolicanych komponentów.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Prezydentura Nawrockiego będzie osłabiać giełdę i złotego, podbijać koszt długu
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Opinie Ekonomiczne
Cieślak-Wróblewska: Finanse publiczne to temat tabu, którego nie możemy dłużej unikać
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Exit poll na dwoje babka wróżyła. Oto dwa scenariusze
Opinie Ekonomiczne
Przedwiośnie w kosmosie, czyli egzamin z dojrzałości
Materiał Promocyjny
Edycja marzeń, czyli realme inspirowany Formułą 1
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Donald Trump walczy o europejską suwerenność technologiczną
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont