Reklama
Rozwiń
Reklama

Trzecia szansa Radomia

To dziś jedyne w kraju regionalne lotnisko, z którego nie sposób nigdzie polecieć. SprintAir, który do jesieni ubiegłego roku utrzymywał regularne połączenia z Radomia, w końcu odpuścił, bo nieco ponad 10 tys. pasażerów w ciągu kilku miesięcy nijak się biznesowo nie broniło.

Aktualizacja: 15.01.2018 20:04 Publikacja: 15.01.2018 20:00

Trzecia szansa Radomia

Foto: materiały prasowe

To zresztą była już druga nieudana próba ożywienia lotniska, w które samorządowe władze wpompowały blisko 100 mln zł. A port wymaga dalszych kosztownych inwestycji. Teraz okazuje się, że może otrzymać i trzecią szansę, i spore pieniądze, bo lotniskiem jest zainteresowany PPL. Wątpliwości co do sensu decyzji władz tej państwowej spółki jest jednak sporo.

Mamy bowiem do czynienia z dość karkołomną układanką z Centralnym Portem Komunikacyjnym w roli głównej i planowanym zamknięciem Okęcia. Aby utrzymać przepustowość głównego stołecznego portu do czasu spektakularnego przecinania wstęgi w Baranowie, trzeba stopniowo wyprowadzać z niego czartery czy połączenia niskokosztowe. Idealnym miejscem na przejęcie tego ruchu jest Modlin, ale już się „udusił" i wymaga pilnej rozbudowy. Konflikt udziałowców (jednym jest właśnie PPL) takie działania blokuje. Za Modlinem przemawia lokalizacja, niezły dojazd z Warszawy i północno-wschodniej Polski, planowana budowa linii kolejowej pod terminal, osadzenie na lotniczej mapie. Ma jednak minus – został zdominowany przez jedną linię, a umowy podpisane z Ryanairem sprawiają, że mimo 3 mln pasażerów odprawionych w 2017 r. jest wciąż na minusie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Prof. Adam Noga: Ten Nobel z ekonomii był oczekiwany od dawna
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama