Reklama

Trzecia szansa Radomia

To dziś jedyne w kraju regionalne lotnisko, z którego nie sposób nigdzie polecieć. SprintAir, który do jesieni ubiegłego roku utrzymywał regularne połączenia z Radomia, w końcu odpuścił, bo nieco ponad 10 tys. pasażerów w ciągu kilku miesięcy nijak się biznesowo nie broniło.

Aktualizacja: 15.01.2018 20:04 Publikacja: 15.01.2018 20:00

Trzecia szansa Radomia

Foto: materiały prasowe

To zresztą była już druga nieudana próba ożywienia lotniska, w które samorządowe władze wpompowały blisko 100 mln zł. A port wymaga dalszych kosztownych inwestycji. Teraz okazuje się, że może otrzymać i trzecią szansę, i spore pieniądze, bo lotniskiem jest zainteresowany PPL. Wątpliwości co do sensu decyzji władz tej państwowej spółki jest jednak sporo.

Mamy bowiem do czynienia z dość karkołomną układanką z Centralnym Portem Komunikacyjnym w roli głównej i planowanym zamknięciem Okęcia. Aby utrzymać przepustowość głównego stołecznego portu do czasu spektakularnego przecinania wstęgi w Baranowie, trzeba stopniowo wyprowadzać z niego czartery czy połączenia niskokosztowe. Idealnym miejscem na przejęcie tego ruchu jest Modlin, ale już się „udusił" i wymaga pilnej rozbudowy. Konflikt udziałowców (jednym jest właśnie PPL) takie działania blokuje. Za Modlinem przemawia lokalizacja, niezły dojazd z Warszawy i północno-wschodniej Polski, planowana budowa linii kolejowej pod terminal, osadzenie na lotniczej mapie. Ma jednak minus – został zdominowany przez jedną linię, a umowy podpisane z Ryanairem sprawiają, że mimo 3 mln pasażerów odprawionych w 2017 r. jest wciąż na minusie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Reklama
Reklama