Banki w cyfrowym ekosystemie

Strategia małych kroków, która może poprawić wyniki finansowe banków, to dziś za mało. Szansą dla banków może być śmiałe wejście w świat ekosystemów cyfrowych – uważają eksperci z McKinsey & Company.

Publikacja: 27.03.2018 21:00

Banki w cyfrowym ekosystemie

Foto: Adobe Stock

Wyobraźmy sobie, że chcemy kupić mieszkanie. Otwieramy jedną aplikację, a w niej możemy znaleźć wymarzoną nieruchomość i architekta wnętrz, kupić meble od różnych dostawców czy nawet uzyskać pomoc w wyborze kredytu hipotecznego. Wszystko bez męczącego szukania i załatwiania spraw w licznych firmach i instytucjach.

Brzmi jak science fiction? Niekoniecznie. Tego typu ekosystemy cyfrowe, gdzie klient w jednym miejscu załatwia wszystkie sprawy związane z jego konkretną potrzebą, działają już w Polsce. Przykładem mogą być popularne aplikacje do zamawiania jedzenia z restauracji. Są kompleksową odpowiedzią na prostą potrzebę głodnego człowieka: ułatwiają kontakt ze sprawdzonymi restauracjami, pośredniczą w płatności online oraz zapewniają transport zamówienia.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Taniec zamiast rozkazu. Struktury stadne w korporacjach
Opinie Ekonomiczne
Ukraina po 3,5 roku wojny: wiatr wieje w oczy, pomoc wygasa, a planu B brak
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Panika nad wyschniętą kałużą
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Jak zasypać Rów Mariański deficytu finansów publicznych w Polsce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama