Reklama

Trzeba znaleźć pomysł na siebie

Dla branży poligraficznej – jak wynika z naszych dzisiejszych materiałów – są dwie wiadomości: pierwsza dobra i druga niestety nieco gorsza. Ta dobra wiadomość jest taka, że sektor obronną ręką wyszedł z potyczki ze zmieniającą się rzeczywistością w ramach procesów cyfryzacji.

Publikacja: 22.05.2018 21:00

Trzeba znaleźć pomysł na siebie

Foto: Adobe Stock

Prasa, książki czy chociażby okładki płyt CD – produkcja tych i wielu innych towarów związanych z branżą uległa znacznemu nieraz ograniczeniu w związku z rozwojem technologii. Branża, a przynajmniej jej fragmenty, mogła paść ofiarą cywilizacyjnego skoku. Tak się jednak nie stało.

Sektor musi mieć jednak pomysł na siebie, i tu dochodzimy do tej mniej korzystnej wiadomości. Dysponujemy jednymi z najlepiej wyposażonych zakładów poligraficznych w Europie, swoją rolę odegrały tutaj unijne dotacje. Z drugiej strony nasza branża jest rozdrobniona, musi przejść przez jakiś proces konsolidacji. Ważne, żeby o tym procesie myśleć już teraz, by nie skończył się tak jak w kilku innych sektorach absolutną dominacją dużych graczy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Butelka symbolem cwaniactwa
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nocna prohibicja pełna hipokryzji
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Reklama
Reklama