Trzeba znaleźć pomysł na siebie

Dla branży poligraficznej – jak wynika z naszych dzisiejszych materiałów – są dwie wiadomości: pierwsza dobra i druga niestety nieco gorsza. Ta dobra wiadomość jest taka, że sektor obronną ręką wyszedł z potyczki ze zmieniającą się rzeczywistością w ramach procesów cyfryzacji.

Publikacja: 22.05.2018 21:00

Trzeba znaleźć pomysł na siebie

Foto: Adobe Stock

Prasa, książki czy chociażby okładki płyt CD – produkcja tych i wielu innych towarów związanych z branżą uległa znacznemu nieraz ograniczeniu w związku z rozwojem technologii. Branża, a przynajmniej jej fragmenty, mogła paść ofiarą cywilizacyjnego skoku. Tak się jednak nie stało.

Sektor musi mieć jednak pomysł na siebie, i tu dochodzimy do tej mniej korzystnej wiadomości. Dysponujemy jednymi z najlepiej wyposażonych zakładów poligraficznych w Europie, swoją rolę odegrały tutaj unijne dotacje. Z drugiej strony nasza branża jest rozdrobniona, musi przejść przez jakiś proces konsolidacji. Ważne, żeby o tym procesie myśleć już teraz, by nie skończył się tak jak w kilku innych sektorach absolutną dominacją dużych graczy.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u