Aktualizacja: 21.10.2018 21:00 Publikacja: 21.10.2018 21:00
Foto: Adobe Stock
Gospodarka rośnie jak na drożdżach, a nasze firmy nakręcają zarówno rosnące apetyty krajowych konsumentów, jak i sukcesy na rynkach eksportowych. Czyli – jakkolwiek by patrzyć – jest dobrze. A jednak nie do końca. Z różnych stron docierają sygnały, że lepiej już było i choć może sam wskaźnik wzrostu PKB jeszcze tego nie odnotowuje, to trzeba szykować się na gorsze czasy.
Widać to chociażby po rosnącej liczbie upadłości i rozpoczynanych postępowań restrukturyzacyjnych. Powodów jest wiele, ale jednym z kluczowych są bardzo szybko rosnące koszty działalności, w tym surowców i materiałów, związane ze zwiększonym popytem na wyroby, a także coraz większe problemy z pozyskiwaniem nowych pracowników i związana z tym silna presja płacowa. To wszystko sprawia, że wiele przedsiębiorstw ma problemy z utrzymaniem dotychczasowych marż, a co za tym idzie niezbędnych do rozwoju zysków. Duża konkurencja na rynku nie pozwala z kolei przerzucać rosnących kosztów na konsumentów.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas