W 2012 roku niższa niż przed rokiem będzie sprzedaż wódki w Rosji, największym rynku tego alkoholu na świecie. Spadek przekroczy według IWSR 1 proc. Wielkość rynku wódki skurczy się w tym roku także na Ukrainie (rynek numer trzy na świecie) oraz w Polsce (czwarty rynek świata). W naszym kraju ma być o ponad 1 proc. niższa niż w 2011 roku.
Wzrost sprzedaży wódki zanotują w tym roku Stany Zjednoczone. Mieszkańcy i goście odwiedzający ten drugi rynek wódki świata kupią jej o ponad 4 proc. więcej niż w ubiegłym roku. To dobra informacja dla polskich marek. O rynek amerykański zabiegają m.in. wódki Chopin czy Sobieski należący do grupy Belvedere. W ubiegłym roku sprzedaż tego ostatniego po raz pierwszy w historii marki przekroczyła w Stanach Zjednoczonych 9 mln litrów.
Wódka produkowana przez Belvedere od ubiegłego roku sprzedawana jest w Indiach, które zajmują już ósme miejsce w globalnym zestawieniu. Według IWSR w tym roku sprzedaż wódki w Indiach urośnie o ok. 7 proc. W porównaniu do 2009 r. będzie o ponad 50 proc. wyższa.