Arabka w polskim makijażu

Arabki pod burkami noszą makijaż wykonany polskimi kosmetykami? To całkiem możliwe. Polskich cieni do powiek, błyszczyków i róży używają kobiety na całym świecie.

Publikacja: 06.05.2015 22:00

Elżbieta Glapiak

Elżbieta Glapiak

Foto: Fotorzepa,Waldemar Kompała

Niewykluczone zresztą, że cenią je bardziej niż wyroby znanych marek międzynarodowych. Za co? Oczywiście za jakość, ale przede wszystkim za niezwykle konkurencyjną w stosunku do Diora, Versacego czy Chanel cenę. Polskie firmy nie miały łatwej drogi na międzynarodowe wybiegi, swoją renomę budują zaledwie od 25 lat, ale za to z jakim skutkiem! W krótkim czasie osiągnęły to, na co międzynarodowe koncerny pracowały dziesiątki lat.

Inglot to dziś 520 salonów w 71 krajach na sześciu kontynentach. Bell maluje kobiety w tak egzotycznych krajach, jak Pakistan, Azerbejdżan, RPA, a także Singapur, Hongkong, Maroko, Iran czy Tajwan. Nie na darmo też nagrody dla eksportera zbiera Dr Irena Eris. Polskie kosmetyki zdobyły świat i teraz konsekwentnie umacniają na zagranicznych rynkach swoją pozycję. Co prawda wartość sprzedaży naszych rodzimych wyrobów w ogólnej kwocie ponad 9 mld zł, za jaką w ubiegłym roku wyeksportowano z Polski kremy, kolorowe kosmetyki i inne akcesoria, jest jeszcze znikoma, ale to się będzie zmieniać. Mamy w ręku silną kartę przetargową w postaci dobrej jakości w konkurencyjnych cenach i musimy ja wykorzystać.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne