Arabka w polskim makijażu

Arabki pod burkami noszą makijaż wykonany polskimi kosmetykami? To całkiem możliwe. Polskich cieni do powiek, błyszczyków i róży używają kobiety na całym świecie.

Publikacja: 06.05.2015 22:00

Elżbieta Glapiak

Elżbieta Glapiak

Foto: Fotorzepa,Waldemar Kompała

Niewykluczone zresztą, że cenią je bardziej niż wyroby znanych marek międzynarodowych. Za co? Oczywiście za jakość, ale przede wszystkim za niezwykle konkurencyjną w stosunku do Diora, Versacego czy Chanel cenę. Polskie firmy nie miały łatwej drogi na międzynarodowe wybiegi, swoją renomę budują zaledwie od 25 lat, ale za to z jakim skutkiem! W krótkim czasie osiągnęły to, na co międzynarodowe koncerny pracowały dziesiątki lat.

Inglot to dziś 520 salonów w 71 krajach na sześciu kontynentach. Bell maluje kobiety w tak egzotycznych krajach, jak Pakistan, Azerbejdżan, RPA, a także Singapur, Hongkong, Maroko, Iran czy Tajwan. Nie na darmo też nagrody dla eksportera zbiera Dr Irena Eris. Polskie kosmetyki zdobyły świat i teraz konsekwentnie umacniają na zagranicznych rynkach swoją pozycję. Co prawda wartość sprzedaży naszych rodzimych wyrobów w ogólnej kwocie ponad 9 mld zł, za jaką w ubiegłym roku wyeksportowano z Polski kremy, kolorowe kosmetyki i inne akcesoria, jest jeszcze znikoma, ale to się będzie zmieniać. Mamy w ręku silną kartę przetargową w postaci dobrej jakości w konkurencyjnych cenach i musimy ja wykorzystać.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację