Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 22.02.2016 21:00 Publikacja: 22.02.2016 21:00
Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala
Boom drogowy związany z Euro 2012 zamiast wzmocnić polskie firmy budowlane, zostawił po sobie setki bankrutów. W sądach toczy się prawie 100 spraw przeciwko Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na łącznie 6 mld zł. Chodzi o brak zapłaty za roboty drogowe.
Autostradowy pasztet zafundowały nam poprzednie rządy – PiS i PO–PSL. Dopuściły się zaniedbań. Dopiero gdy zbliżał się termin Euro 2012, zaczęło się pospolite ruszenie, zmieniano przepisy i rozpisywano przetargi. Skumulowanie prac tuż przed piłkarską imprezą doprowadziło jednak do wywindowania cen materiałów i stawek pracowników. Nie wytrzymali tego nawet Chińczycy z potężnego Covecu. Na to wszystko nałożyła się polityka najniższej ceny, która wprawdzie była dla urzędników „Gdaki" mniej pracochłonna, ale otwierała drzwi firmom bez zaplecza, doświadczenia i umiejętności. Albo takim, które z góry wiedziały, że nie zapłacą podwykonawcom.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wbrew temu co od lat wpajali Polakom politycy PiS i Zjednoczonej Prawicy, w budżecie nie ma pieniędzy na wszystk...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
System kaucyjny rozwija się w Polsce wolno, bo taka jest decyzja producentów napojów i sieci handlowych. Butelki...
W świecie ekonomii szerzą się dziś nowe trendy i zjawiska, które wydają się iść wbrew całej dotychczasowej wiedz...
Jeśli nie zachowamy konkurencji między dostawcami sprzętu wojskowego, to systemy, które kupimy, nie będą najleps...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Zwiększanie liczby samolotów w dzierżawie finansowej i przejmowanie ich na własność, po spłaceniu rat, jest kluc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas