Aktualizacja: 14.03.2016 21:00 Publikacja: 14.03.2016 21:00
Foto: Bloomberg, Ralph Orlowski Ralph Orlowski
Rz: Co chciałby pan powiedzieć pracownikom fabryk Opla w Polsce i Wielkiej Brytanii, którzy wyprodukowali Astrę – samochód roku 2016?
Że bez nich tego sukcesu by nie było. I że o oznacza również, że oddaliśmy produkcję Astry, naszego sztandarowego modelu Opla, w dobre ręce. Dla naszych pracowników jest to także sygnał, że Opel się zmienia i wybrał właściwą strategię. Ta strategia ma dwa podstawowe elementy. Po pierwsze, zredukowanie kosztów. Opel ma ogromne doświadczenie. I nie chodzi mi jedynie o cięcie kosztów pacy, ale i np. materiałów. Drugi element to ofensywa modelowa, dzięki której zwiększamy sprzedaż. Na nasze szczęście General Motors nie ma problemu z inwestowaniem w Opla – to 5 mld dol., za które możemy te auta budować, bo stać nas na najnowocześniejsze technologie. Oczywiście tytuł auta roku 2016 da nam mocny impuls, także w powiększaniu udziału rynkowego. Zresztą ten udział rósł w ubiegłym roku i rośnie od początku 2016. W styczniu i lutym mamy już ponad 10-procentowy wzrost. Więc to auto roku oznacza impuls nie tylko dla samej Astry, ale i dla całego Opla.
GUS opublikował właśnie dane na temat stanu polskiej gospodarki w II kwartale. I nie są to wcale dane bardzo optymistyczne, choć na pierwszy rzut oka mogą się takie wydawać.
Raty kredytów wyższe nawet o połowę? Choć prawdopodobieństwo takiego scenariusza nie jest dziś wysokie, nie jest on jednak niemożliwy.
Homo oeconomicus zaczął być prezentowany jako „bezduszna" i „agresywna" maszyna do kalkulowania kosztów i korzyści, działająca wedle zasady, że ekonomiczny cel, czyli maksymalizacja własnych korzyści, uświęca środki.
Nikt od 20 lat tak bardzo nie nakręcił wzrostu cen w Polsce, jak pandemia pod rękę z lekceważącą inflację Radą Polityki Pieniężnej.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Analiza skutków rządów 50 populistycznych liderów, w różnych okresach i krajach, wykazała, że ich ambitne plany kończą się nieodmiennie trwałym spowolnieniem wzrostu.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Złoty w czwartek notował nieznaczne zmiany wobec euro i dolara. Większy ruch było widać w przypadku franka szwajcarskiego.
Ceny ogniw litowo-jonowych gwałtownie spadają. Ale czy to przełoży się na niższe ceny samochodów elektrycznych? W przyszłości na pewno, ale póki co firmy chcą odzyskać zainwestowane pieniądze.
Tesla Model Y otrzyma młodszego brata. Elon Musk chce wprowadzić na rynek Model Q, który ma mieć około czterech metrów długości i pojawić się na rynku w 2025 roku za kwotę około 100 tys. zł.
Czwartek na rynku walutowym będzie upływał pod znakiem decyzji banków centralnych. Jak zareaguje na nie złoty?
Olefiny Daniela Obajtka, dwie wieże w Ostrołęce, przekop Mierzei Wiślanej, lotnisko w Radomiu. Wszyscy już wiedzą, że miliardy wydane na te inwestycje to pieniądze wyrzucone w błoto. A kiedy dowiemy się, kto poniesie za to odpowiedzialność?
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas