Aktualizacja: 14.03.2016 21:00 Publikacja: 14.03.2016 21:00
Foto: Bloomberg, Ralph Orlowski Ralph Orlowski
Rz: Co chciałby pan powiedzieć pracownikom fabryk Opla w Polsce i Wielkiej Brytanii, którzy wyprodukowali Astrę – samochód roku 2016?
Że bez nich tego sukcesu by nie było. I że o oznacza również, że oddaliśmy produkcję Astry, naszego sztandarowego modelu Opla, w dobre ręce. Dla naszych pracowników jest to także sygnał, że Opel się zmienia i wybrał właściwą strategię. Ta strategia ma dwa podstawowe elementy. Po pierwsze, zredukowanie kosztów. Opel ma ogromne doświadczenie. I nie chodzi mi jedynie o cięcie kosztów pacy, ale i np. materiałów. Drugi element to ofensywa modelowa, dzięki której zwiększamy sprzedaż. Na nasze szczęście General Motors nie ma problemu z inwestowaniem w Opla – to 5 mld dol., za które możemy te auta budować, bo stać nas na najnowocześniejsze technologie. Oczywiście tytuł auta roku 2016 da nam mocny impuls, także w powiększaniu udziału rynkowego. Zresztą ten udział rósł w ubiegłym roku i rośnie od początku 2016. W styczniu i lutym mamy już ponad 10-procentowy wzrost. Więc to auto roku oznacza impuls nie tylko dla samej Astry, ale i dla całego Opla.
Zwolnienie z podatku bankowego kredytów dla firm, emisja obligacji infrastrukturalnych gwarantowanych majątkiem...
Nawet jeśli ostatnie wydarzenia na Półwyspie Iberyjskim nie były skutkiem wrogiej działalności, to pokazały pote...
Polsce brakuje koordynatora transformacji regionów węglowych. Czas ucieka, a wraz z nim mogą uciec pieniądze.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas