Reklama
Rozwiń
Reklama

Ubezpieczeniowe eksperymenty z technologią

Do sektora insurtech warto podchodzić ze sceptycznym optymizmem – entuzjastycznie, bo technologiczne start-upy wyszukują nowe nisze rynkowe i w ciekawy sposób odpowiadają na potrzeby klientów.

Publikacja: 23.01.2017 07:10

Marcin Nedwidek, Dyrektor w The Boston Consulting Group

Marcin Nedwidek, Dyrektor w The Boston Consulting Group

Foto: materiały prasowe

A sceptycznie, bo branża jest wciąż nieprzejrzysta, trudno przewidzieć, który model biznesowy będzie w stanie zarabiać realne pieniądze, bo firmy technologiczne mają tendencje do szukania dróg na skróty, a niektóre ściągają na siebie gniew regulatorów.

W rankingu 50 najbardziej innowacyjnych firm świata, opublikowanym przez The Boston Consulting Group, znaleźli się dwaj ubezpieczeniowi giganci – niemiecki Allianz i francuska AXA. To mały tryumf sektora ubezpieczeniowego nad bankowością, która przyciąga znacznie więcej pieniędzy na innowacje, a w rankingu ma tylko jednego reprezentanta – JP Morgan Chase. Można oczekiwać, że w kolejnych latach pozycja ubezpieczycieli będzie się jeszcze umacniać – będzie to efekt rozwoju branży insuretech, czyli technologicznych start-upów skoncentrowanych na sektorze ubezpieczeniowym. Pączkuje coraz więcej ciekawych pomysłów nie tylko z obszaru wykorzystania danych czy likwidacji szkód, ale także dystrybucji produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych, opieki zdrowotnej oraz zarządzania domem i samochodem.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama