Magdalena Lemańska: Film bez pokazu w kinie to wciąż film

Kina wciąż mają się dobrze i lepiej, by wspierająca je za wszelką cenę branża filmowa skupiła się na walce z internetowym piractwem, a nie na torpedowaniu jej legalnej internetowej konkurencji.

Publikacja: 11.07.2017 22:15

Magdalena Lemańska: Film bez pokazu w kinie to wciąż film

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Do końca czerwca odwiedziliśmy polskie kina 28 mln razy – o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Szykuje się kolejny rekordowy rok w kinach, i to nie tylko w Polsce, bo globalne wpływy ze sprzedaży biletów mają w tym roku według PwC wzrosnąć o prawie 8 proc.

Tym bardziej dziwi nerwowa reakcja widowni festiwalu filmowego w Cannes, która w maju wybuczała pokaz filmu „Okja" wyprodukowanego przez Netfliksa, przeciwstawiając się uczestniczeniu filmów wyprodukowanych przez tę firmę oraz przez Amazona w konkursie o Złotą Palmę. Zarzut bardzo specyficznej canneńskiej widowni dotyczył tego, że profesjonalnie wyprodukowana za – bagatela – 50 mln dol. „Okja" nie miała we Francji kinowej premiery (była pokazywana wyłącznie abonentom Netfliksa).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację