Reklama
Rozwiń

Magdalena Lemańska: Film bez pokazu w kinie to wciąż film

Kina wciąż mają się dobrze i lepiej, by wspierająca je za wszelką cenę branża filmowa skupiła się na walce z internetowym piractwem, a nie na torpedowaniu jej legalnej internetowej konkurencji.

Publikacja: 11.07.2017 22:15

Magdalena Lemańska: Film bez pokazu w kinie to wciąż film

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Do końca czerwca odwiedziliśmy polskie kina 28 mln razy – o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Szykuje się kolejny rekordowy rok w kinach, i to nie tylko w Polsce, bo globalne wpływy ze sprzedaży biletów mają w tym roku według PwC wzrosnąć o prawie 8 proc.

Tym bardziej dziwi nerwowa reakcja widowni festiwalu filmowego w Cannes, która w maju wybuczała pokaz filmu „Okja" wyprodukowanego przez Netfliksa, przeciwstawiając się uczestniczeniu filmów wyprodukowanych przez tę firmę oraz przez Amazona w konkursie o Złotą Palmę. Zarzut bardzo specyficznej canneńskiej widowni dotyczył tego, że profesjonalnie wyprodukowana za – bagatela – 50 mln dol. „Okja" nie miała we Francji kinowej premiery (była pokazywana wyłącznie abonentom Netfliksa).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Ustawa schronowa, czyli tworzenie prawa do poprawy
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem
Opinie Ekonomiczne
Prof. Tryjanowski: Energetyka została zamknięta w plemiennych bańkach