— To czy nowe konsole odniosą sukces rynkowy jest ciągle niejasne — uważa Shuji Hosoi, analityk z Daiwa Securities Co. — Trudno powiedzieć, czy urządzenia na tyle różnić się będą od smartfonów czy tabletów, że przekonają użytkowników do ich kupienia.
Ekspert uważa że zadanie będzie niezwykle trudne, ponieważ konkurencja jest ogromna i przypomina przebojowe wejście na rynek iPada firmy Apple, a w ślad za nim konkurencyjne produkty. — Ludzie się już zmienili — ostrzega ekspert. Ale jak widać firma Nintendo i Sony wierzy w to że nowe konsole ożywią rynek.
PlayStation w najnowszym wydaniu otrzymało nazwę „Vita", co po łacinie znaczy życie. Według Kazuo Hirai z Sony nowy gadżet został zaprojektowany aby „rozmyć granicę między prawdziwym życiem, a grą".
Konsola wyposażona jest w ekran dotykowy w technologii OLED o przekątnej 5 cali, a także drugi panel dotykowy z tyłu. Kamery znajdą się po obu stronach urządzenia. W sprzedaży w Japonii, USA i Europie pojawi się pod koniec roku. PlayStation w podstawowej wersji ma kosztować 249 dolarów (na rynku amerykańskim) - tu łączność ze światem zapewni WiFi. W wersji z połączeniem z sieciami komórkowymi ma kosztować 299 dol.
Mimo wielkiego optymizmu zarządu firmy Nintendo, prezentacja prototypu Wii U nie porawiła notowań firmy na tokijskiej giełdzie. Wręcz przeciwnie, wątpliwości co do perspektyw tego typu urządzeń na zatłoczonym rynku elektronicznych gadżetów popsuły nastrój premiery.