Nowe konsole Sony i Nintendo

Dwaj głowni konkurenci na rynku elektronicznej rozrywki zaprezentowali prototypy nowej generacji gadżetów do gier podczas Electronic Entertainment Expo w Los Angeles

Publikacja: 08.06.2011 19:05

Prezentacja nowej konsoli

Prezentacja nowej konsoli

Foto: AFP

— To czy nowe konsole odniosą sukces rynkowy jest ciągle niejasne — uważa Shuji Hosoi, analityk z Daiwa Securities Co. — Trudno powiedzieć, czy urządzenia na tyle różnić się będą od smartfonów czy tabletów, że przekonają użytkowników do ich kupienia.

Ekspert uważa że zadanie będzie niezwykle trudne, ponieważ konkurencja jest ogromna i przypomina przebojowe wejście na rynek iPada firmy Apple, a w ślad za nim konkurencyjne produkty. — Ludzie się już zmienili — ostrzega ekspert. Ale jak widać firma Nintendo i Sony wierzy w to że nowe konsole ożywią rynek.

PlayStation w najnowszym wydaniu otrzymało nazwę „Vita", co po łacinie znaczy życie. Według Kazuo Hirai z Sony nowy gadżet został zaprojektowany aby „rozmyć granicę między prawdziwym życiem, a grą".

Konsola wyposażona jest w ekran dotykowy w technologii OLED o przekątnej 5 cali, a także drugi panel dotykowy z tyłu. Kamery znajdą się po obu stronach urządzenia. W sprzedaży w Japonii, USA i Europie pojawi się pod koniec roku. PlayStation w podstawowej wersji ma kosztować 249 dolarów (na rynku amerykańskim) - tu łączność ze światem zapewni WiFi. W wersji z połączeniem z sieciami komórkowymi ma kosztować 299 dol.

Mimo wielkiego optymizmu zarządu firmy Nintendo, prezentacja prototypu Wii U nie porawiła notowań firmy na tokijskiej giełdzie. Wręcz przeciwnie, wątpliwości co do perspektyw tego typu urządzeń na zatłoczonym rynku elektronicznych gadżetów popsuły nastrój premiery.

Do urządzenia mają przekonać nowe kontrolery i wyświetlacz dotykowy o przekątnej 6,2 cala. Jeśli gracz zechce będzie mógł wyświetlić obraz na dużym ekranie telewizyjnym w jakości HDTV.

Według zapowiedzi Satoru Iwata, prezesa Nintendo, nowa konsola trafi na rynek pomiędzy kwietniem i grudniem przyszłego roku i będzie kompatybilna z wcześniejszymi generacjami urządzeń Nintendo.

 

— To czy nowe konsole odniosą sukces rynkowy jest ciągle niejasne — uważa Shuji Hosoi, analityk z Daiwa Securities Co. — Trudno powiedzieć, czy urządzenia na tyle różnić się będą od smartfonów czy tabletów, że przekonają użytkowników do ich kupienia.

Ekspert uważa że zadanie będzie niezwykle trudne, ponieważ konkurencja jest ogromna i przypomina przebojowe wejście na rynek iPada firmy Apple, a w ślad za nim konkurencyjne produkty. — Ludzie się już zmienili — ostrzega ekspert. Ale jak widać firma Nintendo i Sony wierzy w to że nowe konsole ożywią rynek.

Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska