Antywirus od Microsoftu

Użytkownicy Windows będą mieli wkrótce bezpłatny program antywirusowy. Microsft przeprowadza właśnie jego testy

Publikacja: 16.06.2009 01:36

Microsoft zabrał się za poprawianie wizerunku Windows. Luki w zabezpieczeniach okienek i podatność na złośliwe programy stały się przedmiotem żartów użytkowników i docinków konkurencji. Celuje w tym firma Apple, która z odporności na wirusy systemu Mac OS X uczyniła ważny element reklam swoich komputerów.

Nowy pakiet oprogramowania antywirusowego zapowiadany był już w ubiegłym roku. Nazywa się Morro, a jego wersja testowa beta ma zostać wkrótce przedstawiona posiadaczom pecetów – informuje serwis BBC. Morro ma umożliwiać ochronę przed wirusami komputerowymi, jednak nie będzie wyposażony w inne elementy zabezpieczające – np. oddzielny firewall czy filtrowanie treści. Takie funkcje mają natomiast płatne pakiety antywirusowe.

Morro ma radzić sobie z wirusami, trojanami i programami szpiegującymi. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, będzie dostępny w drugiej połowie 2009 roku. – Klienci na całym świecie mówią nam, że potrzebują ciągłej ochrony. I potraktowaliśmy te obawy serio – tłumaczy Amy Barzdukas z Online Services Microsoftu.

Antywirus od Microsoftu ma współpracować zarówno z Windows XP i Vista, jak i z najnowszym Windows 7.

Decyzja Microsoftu o dostarczaniu darmowego programu ochronnego może jednak okazać się dla firmy kłopotliwa. Zaledwie kilka dni temu informatyczny gigant ogłosił, iż w Europie Windows 7 sprzedawany będzie bez przeglądarki Internet Explorer. To wynik nacisków Komisji Europejskiej, która chciała większej konkurencji na rynku.

Włączanie Explorera do Windows miało ograniczać wybór klientów i zniechęcać ich do instalowania innych przeglądarek. Udostępnienie darmowego programu antywirusowego dla Windows na tak konkurencyjnym rynku może spotkać się z podobną reakcją.

Microsoft zabrał się za poprawianie wizerunku Windows. Luki w zabezpieczeniach okienek i podatność na złośliwe programy stały się przedmiotem żartów użytkowników i docinków konkurencji. Celuje w tym firma Apple, która z odporności na wirusy systemu Mac OS X uczyniła ważny element reklam swoich komputerów.

Nowy pakiet oprogramowania antywirusowego zapowiadany był już w ubiegłym roku. Nazywa się Morro, a jego wersja testowa beta ma zostać wkrótce przedstawiona posiadaczom pecetów – informuje serwis BBC. Morro ma umożliwiać ochronę przed wirusami komputerowymi, jednak nie będzie wyposażony w inne elementy zabezpieczające – np. oddzielny firewall czy filtrowanie treści. Takie funkcje mają natomiast płatne pakiety antywirusowe.

Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska