Jednodniowa sprzedaż budzącego wielkie emocje gadżetu to nowy pomysł marketingowy Google. Wcześniej firma umożliwiła zakup tych urządzeń grupie kilku tysięcy testerów. Teraz to grono się powiększy – choć nie wiadomo, ile okularów przeznaczono do sprzedaży.
Na firmowym profilu na Google+ można przeczytać, że sprzedaż ruszy o godzinie 6 rano czasu lokalnego we wtorek (w Polsce będzie godz. 15). Żeby dołączyć do programu testowego, Amerykanie muszą wypełnić specjalny wniosek na stronie internetowej firmy. Dodatkowo nowi uczestnicy będą sobie mogli wybrać oprawki lub przyciemnione szkła. Liczba zestawów ograniczona – kuszą marketingowcy Google.
Google Glass mają kształt okularów i umożliwiają przeglądanie Internetu, map oraz robienie zdjęć i filmów.
Firma podkreśla jednak, że jednodniowa akcja nie oznacza, że Google Glass wchodzi do oficjalnej sprzedaży. Data premiery nie została jeszcze ustalona – nie wiadomo nawet, czy znany dziś kształt okularów zostanie zachowany w komercyjnej wersji. Dopracowany będzie zapewne sposób obsługi i funkcjonalność gadżetu.
– Google stara się trafić do entuzjastów nowych technologii, aby lepiej przygotować się do sprzedaży – wyjaśnia w BBC Evan Kypreos z TrustedReviews. – Nie chce, żeby przeciętni użytkownicy dostali okulary, dopóki nie będą one w pełni dopracowane.