Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.11.2018 18:03 Publikacja: 15.11.2018 18:03
Coraz więcej osób decyduje się dojeżdżać do pracy rowerem
Foto: AdobeStock
Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej to kluczowy element budowy smart city, czyli metropolii nie tyle na wskroś nowoczesnej, ile przyjaznej mieszkańcom. Takie miasta są nie tylko szpikowane nowatorskimi technologiami, ale też wdrażają rozwiązania sprzyjające zdrowemu, ekologicznemu stylowi życia i efektywnemu gospodarowaniu zasobami, w tym ruchem ulicznym. W tak rozumianym smart city szczególnego znaczenia nabiera dynamicznie rosnąca popularność roweru jako środka transportu.
Podczas forum Urban Land Institute (ULI) w Bostonie eksperci wskazywali, że znaczenie transportu publicznego w dojazdach mieszkańców spada. David Bragg, dyr. zarządzający Green Street Advisors, uważa, że rewolucja transportowa wpłynie na sektor nieruchomości. – Dogodny dostęp do transportu był kluczowy dekadę temu, ale nie dziś. To efekt zmian demograficznych. Dziś dla pracowników ważniejsze jest samo miejsce, w którym pracują, niż sąsiedztwo środków transportu, którymi mogą dostać się do pracy – potwierdza Doug Linde, prezes Boston Properties.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Operator mieszkań na wynajem zakończył certyfikację środowiskową budynków Warszawa Wilanowska i Wrocław Jaworska I.
Docelowo nawet 20-25 tys. mieszkań na tani wynajem rocznie – to ambicja wiceministra rozwoju Tomasza Lewandowski...
Lipiec był pierwszym w tym roku miesiącem, w którym w żadnej z największych metropolii nie wzrosła średnia cena...
Lipcowa obniżka stóp procentowych nie przyniosła fali transakcji na rynku mieszkań. Dynamika wzrostu cen słabnie...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas