Reklama

Młodzi na wynajmowanym

84,2 proc. Polaków mieszka we własnych mieszkaniach. Młodzi coraz chętniej jednak lokale wynajmują.

Aktualizacja: 21.02.2021 17:23 Publikacja: 21.02.2021 17:05

Młodzi na wynajmowanym

Foto: 123rtf

W wielu krajach europejskich rośnie znaczenie najmu. Widać to również w Polsce. We wrześniu 2020 r. w największych polskich miastach 28 proc. mieszkańców wynajmowało mieszkanie. Z tego rozwiązania korzystała co czwarta młoda osoba – podaje firm doradcza CBRE. - Rosnące zainteresowanie najmem, zwłaszcza wśród najmłodszego na rynku pracy pokolenia Z, spowoduje, że w najbliższej dekadzie rynek się sprofesjonalizuje.

- Podaż na rynku najmu budowana jest dziś głównie przez drobnych inwestorów, którzy lokują swoje oszczędności w dwa-trzy mieszkania, licząc na zyski - mówi Marcin Jański, szef sektora nieruchomości alternatywnych w CBRE. - W ciągu najbliższych dziesięciu lat należy się jednak spodziewać profesjonalizacji, co będzie konsekwencją m.in. rozbudowania podaży znajdującej się w rękach inwestorów instytucjonalnych. Pierwsi z nich pojawili się już na polskim rynku, inni są w trakcie przygotowywania pierwszych transakcji. Testowane są różnorodne modele wejścia na rynek, od zakupu pakietów gotowych mieszkań, poprzez przygotowane pod klienta transakcje typu forward purchase i forward fund, a skończywszy na przejęciu firm deweloperskich wraz z ich bankiem ziemi, wiedzą i doświadczeniem.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama