[b][i]Jak wiem, nowo powstała Wspólnota powinna otrzymać od Spółdzielni księgowe saldo należności z tytułu opłat eksploatacyjnych oraz skumulowany od lipca 2007 r. fundusz remontowy. Od chwili przekształcenia (wrzesień 2007 r.) praw lokatorskich w prawo odrębnej własności 95% mieszkańców Spółdzielnia sprawowała zarząd nad Wspólnotą. To było zgodne z zapisem w naszych aktach notarialnych. We wrześniu 2008 r. podjęliśmy uchwałę, potwierdzoną aktem notarialnym, o przejściu na zarządzanie zgodnie z ustawą o własności lokali - wybrano Zarząd Wspólnoty.
Powstaje pytanie:
1. Czy saldo należności, o którym piszę na wstępie, powinno obejmować okres od lipca 2007 r. czy od września 2007 r? Nadmieniam, że za bloki wchodzące w skład Wspólnoty Spółdzielnia dostarczyła końcowe saldo (stan należności) za rok 2007 i 2008 w którym jest wyszczególniona nadpłata w wysokości od 30 tys. do 40 tys. złotych na poszczególne budynki.
2. Czy to podane przez Spółdzielnię saldo na koniec roku 2007 i 2008 można traktować jako "końcowe saldo należności"?
3. Jaka byłaby podstawa prawna do żądania zwroty należności zgodnie z końcowym saldem księgowym?