Debiut na Catalyst do końca roku, potem kolejna emisja

Oferujemy mieszkania dla przeciętnego Kowalskiego, takie produkty znajdą nabywców czy to w czasie dobrej, czy słabszej koniunktury, o czym świadczą nasze wyniki sprzedaży za II kwartał – mówi Anna Suchodolska, co-CEO i CFO White Stone Development.

Aktualizacja: 03.09.2020 21:22 Publikacja: 03.09.2020 20:00

Debiut na Catalyst do końca roku, potem kolejna emisja

Foto: materiały prasowe

Jesteście świeżo po emisji obligacji o wartości 25 mln zł ze stałym kuponem 6 proc. rocznie. Udało się zebrać więcej kapitału niż w ostatnim czasie spółkom obecnym już na Catalyst. To czwarta emisja w historii White Stone Development, ale pierwsza, jaka ma się znaleźć w publicznym obrocie. Skąd decyzja, żeby wejść na Catalyst?

O debiucie na Catalyst myśleliśmy już przy wcześniejszych emisjach, ale teraz przyszedł odpowiedni moment. Jako już w pełni dojrzała grupa kapitałowa jesteśmy gotowi w pełni transparentnie pokazać się inwestorom. Wniosek o dopuszczenie obligacji do obrotu złożymy we wrześniu i przewidujemy debiut do końca roku.

Jakie jest obecne zadłużenie z tytułu obligacji?

Dwie pierwsze emisje o wartości 18 mln zł zostały wykupione w terminie, trzecia – o wartości 13 mln zł – zapada lada dzień i zostanie wykupiona w terminie.

Czy w przyszłości rozważane są kolejne emisje?

Tak, obligacje dają dużą elastyczność, oczywiście korzystamy też z innych form finansowania. Myślę, że na początku przyszłego roku zdecydujemy się na plasowanie kolejnej serii.

W zeszłym roku sprzedaliście ponad 280 mieszkań, a w I połowie tego roku 195. Jakie są plany rozwoju?

Dotychczas zrealizowaliśmy z sukcesem kilkanaście inwestycji mieszkaniowych, sprzedaliśmy 1,2 tys. lokali. W ofercie mamy teraz ponad 400 mieszkań.

Wyniki za I półrocze pokazują, że dobrze dobraliśmy rodzaj projektów, działamy w średnim segmencie, oferując dobrze zaprojektowane mieszkania dla przeciętnego Kowalskiego. Tego typu produkty zawsze znajdą swoich odbiorców, czy to w czasie dobrej, czy słabszej koniunktury. Spowolnienie odczuwalne na rynku pierwotnym z powodu lockdownu praktycznie nas nie dotknęło. W II kwartale utrzymaliśmy sprzedaż z I kwartału i dalej nie zwalniamy, nie musimy też obniżać cen. Spodziewamy się sprzedaży ok. 400 mieszkań w całym 2020 r.

Przygotowujemy trzy nowe projekty na gruntach, które posiadamy, jeden z nich, w podwarszawskim Józefosławiu, liczący ponad 200 mieszkań, ruszy w tym roku. Planujemy też piąty etap osiedla Nowe Zamienie i projekt na Mokotowie, chcemy wprowadzić te inwestycje na rynek najpóźniej w styczniu 2021 r. W III kwartale przyszłego roku chcemy ruszyć z kolejnym etapem osiedla w Szczecinie.

Oczywiście rozglądamy się za nowymi gruntami, ale nasza polityka jest jasna – nie kupujemy ziemi za wszelką cenę.

Jakie są plany, jeśli chodzi o inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych?

Zajmujemy się m.in. rewitalizacją Fortu Mokotów, obecnie prowadzimy prace głównie w lochach. W 2019 r. oddaliśmy biurowiec Celebron, główną siedzibę firmy Avon w Polsce, a także kupiliśmy dwa biurowce HOL 7.7 na Służewiu, które przechodzą rewitalizację. Mamy w planach duży projekt biurowy, ale na razie przyglądamy się, jak rozwinie się sytuacja. Obserwujemy dwa trendy: zmniejszanie powierzchni najmu i przechodzenie na pracę zdalną, a z drugiej strony zwiększanie powierzchni, odchodzenie od przestrzeni open space i powrót do gabinetów.

Jesteście świeżo po emisji obligacji o wartości 25 mln zł ze stałym kuponem 6 proc. rocznie. Udało się zebrać więcej kapitału niż w ostatnim czasie spółkom obecnym już na Catalyst. To czwarta emisja w historii White Stone Development, ale pierwsza, jaka ma się znaleźć w publicznym obrocie. Skąd decyzja, żeby wejść na Catalyst?

O debiucie na Catalyst myśleliśmy już przy wcześniejszych emisjach, ale teraz przyszedł odpowiedni moment. Jako już w pełni dojrzała grupa kapitałowa jesteśmy gotowi w pełni transparentnie pokazać się inwestorom. Wniosek o dopuszczenie obligacji do obrotu złożymy we wrześniu i przewidujemy debiut do końca roku.

Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie