Zgodnie z zapowiedziami zakup udziałów stanowi element strategicznej współpracy joint venture pomiędzy firmami, zmierzającej do stworzenia największej platformy outlet w Europie. We wspólnych działaniach obu liczących się graczy rynku nieruchomości handlowych, TH Real Estate pełni rolę doradcy inwestycyjnego, natomiast Neinver zapewnia wyspecjalizowane usługi zarządzania obiektami.
Udziały nabyte w polskich obiektach są już kolejnym krokiem w ramach współpracy firm, po zakupie francuskiego Roppenheim The Style Outlets w styczniu 2015 r.
Centrum Factory Annopol, wybudowane przez Neinver, zostało otwarte w 2013 r. Zasięg oddziaływania centrum obejmuje 2,2 mln mieszkańców Warszawy i okolicznych miejscowości. Powierzchnia handlowa centrum to 19,8 tys. mkw., działają w nim 102 sklepy.
Factory Kraków oferuje ponad 22 tys. mkw. powierzchni handlowej, a Futura Park to kolejne 19 tys. mkw. Centrum zostało otwarte w 2011 r. Factory Kraków jest jedynym centrum outlet w tym mieście, a jego zasięg oddziaływania obejmuje 2,8 mln ludzi.
- Jesteśmy bardzo zainteresowani europejskimi centrami handlowymi, ponieważ uważamy, że rynek na Starym Kontynencie wciąż nie jest dostatecznie nasycony, a sektor centrów outlet radzi sobie wyjątkowo dobrze. Polska jest interesującym rynkiem ze względu na wysoki stopień wykształcenia społeczeństwa, dobre perspektywy zatrudnienia i wyraźny rozwój gospodarczy – mówi Phil McAndrews z TIAA-CREF Global Real Estate.