Dawana Fabryka dostarczy na rynek ok. ok. 7,5 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której powstanie dziesięć sklepów. - Jelenia Góra czekała na taki obiekt od dawna. To odpowiedź na potrzeby nie tylko lokalnych klientów, ale też turystów zmierzających przez miasto w kierunku Karkonoszy – mówi cytowany w komunikacie Marcin Fiałkowski, prezes Dawnej Fabryki.
W obiekcie znajdą się sklepy z wyposażeniem wnętrz, z modą, sklepy sportowe, RTV i AGD. Będzie też sklep spożywczy. Planowana jest także część gastronomiczna. Zewnętrzy parking zaoferuje 300 miejsc postojowych. Za komercjalizację parku handlowego odpowiada firma doradcza CBRE.
– Parki handlowe dominowały na rynku w 2022 roku, stanowiąc aż 90 proc. nowej powierzchni handlowej, która trafiła do oferty. W tym roku ten trend się utrzyma. To efekt nasycenia dużymi centrami handlowymi, stąd duży rozwój parków i obiektów typu convenience, w których inwestorzy widzą ogromny potencjał – mówi Mariusz Majkowski, dyrektor w dziale powierzchni handlowych w CBRE.
Dawna Fabryka powstanie na terenie byłych zakładów przemysłowych i fabryki części zamiennych do ciężkich maszyn budowlanych, która w różnych wariantach działała w Jeleniej Górze od 130 lat.