Reklama
Rozwiń

Muzyka gra, więc płacić trzeba

Relaksującą muzykę w galeriach handlowych czy w spa puszcza się w celach czysto marketingowych. I właściciel lub najemca musi za nią płacić. Z tego obowiązku zwolnione są jedynie małe firmy.

Aktualizacja: 20.10.2017 12:52 Publikacja: 20.10.2017 09:05

Muzyka gra, więc płacić trzeba

Foto: ROL

Muzyka przyjemna dla ucha jest nieodłącznym elementem wizyty w salonie spa. Klienci galerii handlowych też przyzwyczaili się do piosenek. Trzeba jednak pamiętać, że za puszczanie muzyki w sklepie, spa czy restauracji właściciel musi płacić. Mówi o tym prawo autorskie. Wynika z niego jasno, że osoby odtwarzające publicznie utwory objęte ochroną powinny wnosić opłatę licencyjną z tytułu wykorzystywania autorskich praw majątkowych. Robi się to m.in. za pośrednictwem Związku Autorów i Kompozytorów Scenicznych (ZAiKS). Wcześniej jednak trzeba zawrzeć ze wspominanym związkiem umowę. Na jej podstawie otrzymuje się licencję na publiczne odtwarzanie muzyki np. z radia.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Nieruchomości
Indeks nastrojów. Deweloperzy mówią o podwyżkach cen mieszkań
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Nieruchomości
Nieruchomości komercyjne na radarach polskich inwestorów. Jaki mają potencjał?
Nieruchomości
OVAL Sky, czyli inwestycja w potencjał Warszawy. Projekt Grupy Dekpol na Woli
Nieruchomości
Kiedy najemca zapłaci czynsz w złotych
Nieruchomości
Deweloper nie ukryje cen mieszkań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama