Polska jest zdecydowanym liderem w naszym regionie Europy pod względem zasobów powierzchni handlowej. Przodujemy także w zakresie podaży szacowanej na lata 2018–2020. Analitycy Colliers International w raporcie „Przekraczając granice" wzięli pod lupę – poza polskim rynkiem – Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Rumunię, Serbię, Słowację, Ukrainę i Węgry.
– Na tle krajów regionu Polska wyróżnia się zarówno największą podażą powierzchni handlowej, jak i zainteresowaniem najemców. Rokrocznie na nasz rynek wchodzi około 20–25 nowych marek – mówi Agnieszka Winkler, senior associate w Colliers International. – Warto również podkreślić, że liczne rodzime sieci handlowe rozpoczynają zagraniczną ekspansję, aktywnie rozwijając się na rynkach regionalnych. Nie odnotowujemy natomiast aktywności najemców pochodzących z krajów Europy Środkowo-Wschodniej w Polsce. Wyjątek stanowi rumuńska marka modowa Nissa, która w tym roku zadebiutowała w warszawskim centrum handlowym Arkadia i planuje dalszą ekspansję – dodaje.