Reklama

Lifting Centralnego jednak na Euro 2012

Kolejarze podpisali wartą 47 mln zł umowę na przebudowę zaniedbanego Dworca Centralnego. Prace mają zacząć się w sierpniu w hali głównej

Publikacja: 06.07.2010 03:46

Lifting Centralnego jednak na Euro 2012

Foto: materiały prasowe

Remont dojdzie do skutku, ponieważ PKP znalazły jednak dodatkowe pieniądze.

Był z tym spory problem, bo austriacki PORR złożył najniższą ofertę, ale ta i tak okazała się o 25 mln zł wyższa od kosztorysu. Dlaczego tak się stało? Według nieoficjalnych spekulacji, oferenci wpisali w cenę koszty ryzyka inwestycji z PKP i wykorzystali pośpiech przed Euro 2012.

Przebudowa ma poprawić wizerunek jednego z najbardziej znanych dworców w Polsce. To jednak nie obiecywany przez PKP remont kapitalny, ale tylko lifting. Obejmie wymianę elewacji, remont zewnętrznych pasaży wokół hali głównej na poziomie „0”, w podziemiach i na peronach.

Z hali znikną siermiężne budki, zastąpią je nowe szklane punkty usługowe.

Jacek Prześluga z zarządu PKP obiecał też, że na Dworcu Centralnym przestanie już śmierdzieć. Według obietnic kolejarzy, na stacji przybędą nowy system informacji kolejowej, biletomaty i infokioski.

Reklama
Reklama

Na antresoli nad kasami w hali głównej PKP ma uruchomić tzw. food court z barami szybkiej obsługi (jak w centrum handlowym). Zniknąć mają śmierdzące bary z zapiekankami i kebabami z podziemi. Koncepcję liftingu opracowało Towarzystwo Projektowe.

– Zmodernizowany Dworzec Centralny ma zostać otwarty na przełomie lat 2011 i 2012 – mówi rzecznik PKP Michał Wrzosek. – Podczas prac obiekt będzie czynny dla pasażerów, ale poszczególne części dworca będą sukcesywnie wyłączane z użytku – przyznaje.

Pasażerów czekają duże utrudnienia, np. kiedy kolejarze zamkną jeden z czterech peronów. Szczegóły zmian nie są jeszcze gotowe.

W sierpniu ma się też zacząć remont Dworca Wschodniego, który znajduje się w czołówce najbardziej zaniedbanych w Polsce. W tej chwili trwa przygotowywanie zaplecza budowy. Do 2012 roku PKP przeznaczą na modernizacje dworców 980 mln zł.

Remont dojdzie do skutku, ponieważ PKP znalazły jednak dodatkowe pieniądze.

Był z tym spory problem, bo austriacki PORR złożył najniższą ofertę, ale ta i tak okazała się o 25 mln zł wyższa od kosztorysu. Dlaczego tak się stało? Według nieoficjalnych spekulacji, oferenci wpisali w cenę koszty ryzyka inwestycji z PKP i wykorzystali pośpiech przed Euro 2012.

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama