Reklama
Rozwiń
Reklama

Niepełnosprawni uczniowie - MEN chce poprawić organizację kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami

Połowa szkół nieprawidłowo wspierała uczniów niepełnosprawnych; trzy czwarte placówek nie wykorzystało przysługujących pieniędzy.

Publikacja: 02.03.2018 06:08

Niepełnosprawni uczniowie - MEN chce poprawić organizację kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami

Foto: 123RF

Minister edukacji narodowej ustali wykaz zajęć dla specjalistów, m.in. logopedów i psychologów, które poprowadzą oni w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

– Od roku 2019/2020 w każdej szkole będzie zatrudniony nauczyciel specjalista – zapowiedziała wiceminister Marzena Machałek na posiedzeniu połączonych Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Wśród zmian, które już zostały przyjęte przez Sejm, wskazała przepis mówiący, że samorządy nie będą mogły na uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przeznaczać mniej środków, niż przysługuje z subwencji. A z tym bywało nie najlepiej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama