.Skamieniałe szczątki nosorożca znaleziono w 2015 roku w basenie Linxia w prowincji Gansu w północno-zachodnich Chinach.

Badania genetyczne, opublikowane w magazynie "Communication Biology" wykazały, że należą one do nowego gatunku nosorożca olbrzymiego.

Został on  nazwany przez chińsko-amerykański zespół kierowany przez Deng Tao z Instytutu Paleontologii Kręgowców i Paleoantropologii ChAN Paraceratherium linxiaense, lub Linxia Giant Rhino

Analizy ułatwił fakt, że odnalezione zostały niemal kompletne skamieliny głowy i czaszki zwierzęcia, a także kręgosłupa szyjnego.

Czaszka nosorożca miała metr długości, w kłębie mierzył ponad 5 m, a ciało miało długość prawie 9 metrów.

- To największy ssak, jaki kiedykolwiek żył na lądzie - powiedział Deng Tao. Naukowiec wyjaśnił, że nosorożec - nietypowo jak na ten gatunek  pozbawiony rogów - ważył tyle, co 4 afrykańskie słonie, czyli nawet ok. 20 ton.

Jak wynika z informacji prasowej Chińskiej Akademii Nauk, opublikowanej w piątek, olbrzymi nosorożec, Paraceratherium, był znajdowany głównie w Azji.

Żył w północnej części płaskowyżu tybetańskiego około 26,5 mln lat temu, zanim wyemigrował na południowy zachód do Kazachstanu, a następnie do Pakistanu.

Autopromocja