Reklama
Rozwiń
Reklama

Smartfony w walce z astmą

Eksperci z Respiratory Reserch Unit w Nottingham oraz naukowcy z firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline (GSK) opracowali unikalną aplikację na smartfony, pomagającą chorym na astmę kontrolować i zapobiegać nagłym atakom tej choroby.

Publikacja: 24.04.2017 16:03

Smartfony w walce z astmą

Foto: Fotorzepa/Andrzej Bogacz

Bezpłatną aplikację MyAsthma można pobrać w iTunes App Store. Obecnie w Wielkiej Brytanii na astmę choruje około 5,4 miliona osób, z czego ponad milion to dzieci. Średnio co 10 sekund ktoś ma zagrażający życiu atak, a dziennie z powodu tej choroby umierają trzy osoby. W ostatnich 20 latach astma zyskała miano jednej z najbardziej powszechnych chorób na świecie. O ile statystyki w większości krajów wskazują na skuteczność walki z astmą, to Wielka Brytania przewodzi europejskiej czołówce państw z największymi wskaźnikami tej dolegliwości.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Partnera
Gąbka na CO₂. Polimer z UW zamienia cieplarniany gaz w surowiec
Nauka
Mops i pekińczyk. Dog i pudel. Kiedy zaczęła się ta różnorodność?
Materiał Partnera
Czy AI zastąpi pracowników skarbówki? Sztuczna inteligencja a podatki
Materiał Partnera
Od wyznaczania czasu po nowe światy. Obserwatorium Astronomiczne UW skończyło 200 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Nauka
Koszmar arachnofobów. Odkryto podziemne megamiasto pająków. „To pierwszy taki przypadek"
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama