Reklama

Trujący luksus oceanicznych olbrzymów

Europejskie statki pasażerskie emitują więcej toksycznego dwutlenku siarki niż wszystkie auta osobowe na tym kontynencie.

Aktualizacja: 11.07.2019 20:33 Publikacja: 10.07.2019 21:00

Symphony of the Seas, największy pasażerski statek świata

Symphony of the Seas, największy pasażerski statek świata

Foto: pixabay

W Europie rozwój żeglugi pasażerskiej – wycieczkowcami i promami – jest faktem. Tego typu statkami w 2018 r. podróżowało ponad 7 mln osób (3,3 proc. więcej niż w 2017 r.). Wartość tego rynku szacowana jest na 20 mld euro. Costa, MSC, Croisieeurope – w sumie 40 pasażerskich kompanii żeglugowych zarządza 137 europejskimi statkami pasażerskimi.

Z najnowszego raportu opublikowanego przez ONG Transport & Environment wynika, że światowy leader w dziedzinie luksusowych statków pasażerskich – Carnival Corporation, posiadając 94 statki, sam jeden wyemitował w 2017 r. dziesięć razy więcej dwutlenku siarki wokół wybrzeży Europy niż 260 mln europejskich aut osobowych. Światowy numer dwa – Royal Caribbean (posiadający między innymi największy pasażerski statek świata „Symphony of the Seas") wyemitował czterokrotnie więcej dwutlenku siarki niż wszystkie europejskie samochody osobowe.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nauka
Jak bardzo prawdopodobna jest śmierć na skutek uderzenia asteroidy w Ziemię? Nowe badanie
Nauka
Co tak naprawdę wydarzyło się niemal 13 tys. lat temu? Naukowcy zbadali kontrowersyjną teorię
Nauka
Dlaczego homo sapiens przetrwał, a neandertalczycy nie? Wyniki nowych badań
Nauka
Nowa metoda walki z kłusownictwem. Nosorożcom wstrzyknięto radioaktywne izotopy
Patronat Rzeczpospolitej
Future Frombork Festival. Kosmiczne wizje naukowców i artystów
Reklama
Reklama