Trujący luksus oceanicznych olbrzymów

Europejskie statki pasażerskie emitują więcej toksycznego dwutlenku siarki niż wszystkie auta osobowe na tym kontynencie.

Aktualizacja: 11.07.2019 20:33 Publikacja: 10.07.2019 21:00

Symphony of the Seas, największy pasażerski statek świata

Symphony of the Seas, największy pasażerski statek świata

Foto: pixabay

W Europie rozwój żeglugi pasażerskiej – wycieczkowcami i promami – jest faktem. Tego typu statkami w 2018 r. podróżowało ponad 7 mln osób (3,3 proc. więcej niż w 2017 r.). Wartość tego rynku szacowana jest na 20 mld euro. Costa, MSC, Croisieeurope – w sumie 40 pasażerskich kompanii żeglugowych zarządza 137 europejskimi statkami pasażerskimi.

Z najnowszego raportu opublikowanego przez ONG Transport & Environment wynika, że światowy leader w dziedzinie luksusowych statków pasażerskich – Carnival Corporation, posiadając 94 statki, sam jeden wyemitował w 2017 r. dziesięć razy więcej dwutlenku siarki wokół wybrzeży Europy niż 260 mln europejskich aut osobowych. Światowy numer dwa – Royal Caribbean (posiadający między innymi największy pasażerski statek świata „Symphony of the Seas") wyemitował czterokrotnie więcej dwutlenku siarki niż wszystkie europejskie samochody osobowe.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nauka
Naukowcy testują nowy sposób walki z superbakteriami. Skład tabletek może zaskoczyć
Materiał Partnera
Wielkie nieobecne. Kobiety we władzach spółek
Materiał Partnera
Oszukują i rozdają nagrody. Tego (na pewno!) nie wiesz o storczykach
Materiał Partnera
Motory molekularne. Tak naukowcy uczą nanocząsteczki kręcić się na zawołanie
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Nauka
Połączenie tych dwóch leków wydłużyło życie myszy o około 30 proc. Czy pomoże ludziom?