Metoda niderlandzka

Hasło „Pij mleko – będziesz wielki", najlepiej potwierdza się w Holandii.

Aktualizacja: 01.10.2015 21:14 Publikacja: 01.10.2015 21:05

Sklepy z serami są nie mniej popularne niż coffee shopy

Sklepy z serami są nie mniej popularne niż coffee shopy

Foto: 123RF

Z czym się kojarzy Amsterdam? Jednym z zakazanymi substancjami, innym z rowerami i kanałami, a jeszcze innym ze sklepami z serami. Jest ich prawie tyle co coffee shopów sprzedających wątpliwej renomy ciasteczka.

Ale dla samych Holendrów to właśnie sery, jogurty i generalnie różne wyroby z mleka są narodowym symbolem, w nie mniejszym stopniu niż wiatraki i tulipany. Jeżeli myśleliście, że to Francuzi i Szwajcarzy są, delikatnie mówiąc, zakręceni na punkcie serów, to najwyraźniej nie widzieliście Holendrów.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Nauka
Dlaczego koty są rude? Naukowcy w końcu rozwiązali zagadkę DNA
Materiał Partnera
Czy jest pan/pani za…? Oto, jak sposób zadawania pytań wpływa na odpowiedzi
Materiał Partnera
Wzór na sprawiedliwość. Jak matematyka może usprawnić budżet obywatelski?
Nauka
Naukowcy zaobserwowali „piractwo lodowe” na Antarktydzie. Zachodzi szybciej, niż sądzono
Nauka
Przełomowe odkrycie naukowców dotyczące szpaków. Podważa wcześniejsze twierdzenia