Reklama

Lek za 750 dol. ma konkurenta. Za dolara

Amerykanin Martin Shkreli, który wsławił się tym, że z dnia na dzień podwyższył z 13 do 750 dolarów cenę leku używanego przez chorych na AIDS najwyraźniej ma kłopoty. Konkurencyjna firma Imprimis zapowiedziała, że już wkrótce wprowadzi na rynek takie samo lekarstwo. Za jednego dolara.

Aktualizacja: 28.10.2015 17:01 Publikacja: 28.10.2015 16:32

Martin Shkreli nazywany jest „najbardziej znienawidzonym Amerykaninem”. Był maklerem giełdowym.

Martin Shkreli nazywany jest „najbardziej znienawidzonym Amerykaninem”. Był maklerem giełdowym.

Foto: Bloomberg

Jedyny problem z nowym lekiem będzie taki, że nie będzie miał atestu FDA (amerykańskiej Agencji Żywności i Leków). To oznacza, że będzie dostępny wyłącznie na receptę. Gdyby firma Imprimis chciała zdobyć atest FDA musiałaby wydać miliony dolarów na badania kliniczne.

Martin Shkreli jest dziś jedną z najbardziej znienawidzonych osób w USA. Jego pomysł na biznes to wykupywanie firm farmaceutycznych i błyskawiczne podwyższanie cen niszowych leków, których nikt inny nie produkuje. Tak właśnie uczynił wykupując firmę Turing Pharmaceuticals i zwiększając o 5,5 tys. proc. cenę daraprimu, leku na chroniącego chorych na AIDS przed toksoplazmozą.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Partnera
Pierwszy kryzys gospodarczy w Polsce. Co zbudowało i pogrzebało państwo Piastów?
Nauka
Naukowcy „przebudzili" prastare mikroby z wiecznej zmarzliny. Po co to zrobili?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Zanim AI trafi do lekarza. Naukowcy tworzą narzędzie do oceny medycznych algorytmów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama