Reklama

Lek za 750 dol. ma konkurenta. Za dolara

Amerykanin Martin Shkreli, który wsławił się tym, że z dnia na dzień podwyższył z 13 do 750 dolarów cenę leku używanego przez chorych na AIDS najwyraźniej ma kłopoty. Konkurencyjna firma Imprimis zapowiedziała, że już wkrótce wprowadzi na rynek takie samo lekarstwo. Za jednego dolara.

Aktualizacja: 28.10.2015 17:01 Publikacja: 28.10.2015 16:32

Martin Shkreli nazywany jest „najbardziej znienawidzonym Amerykaninem”. Był maklerem giełdowym.

Martin Shkreli nazywany jest „najbardziej znienawidzonym Amerykaninem”. Był maklerem giełdowym.

Foto: Bloomberg

Jedyny problem z nowym lekiem będzie taki, że nie będzie miał atestu FDA (amerykańskiej Agencji Żywności i Leków). To oznacza, że będzie dostępny wyłącznie na receptę. Gdyby firma Imprimis chciała zdobyć atest FDA musiałaby wydać miliony dolarów na badania kliniczne.

Martin Shkreli jest dziś jedną z najbardziej znienawidzonych osób w USA. Jego pomysł na biznes to wykupywanie firm farmaceutycznych i błyskawiczne podwyższanie cen niszowych leków, których nikt inny nie produkuje. Tak właśnie uczynił wykupując firmę Turing Pharmaceuticals i zwiększając o 5,5 tys. proc. cenę daraprimu, leku na chroniącego chorych na AIDS przed toksoplazmozą.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nauka
Jak bardzo prawdopodobna jest śmierć na skutek uderzenia asteroidy w Ziemię? Nowe badanie
Nauka
Co tak naprawdę wydarzyło się niemal 13 tys. lat temu? Naukowcy zbadali kontrowersyjną teorię
Nauka
Dlaczego homo sapiens przetrwał, a neandertalczycy nie? Wyniki nowych badań
Nauka
Nowa metoda walki z kłusownictwem. Nosorożcom wstrzyknięto radioaktywne izotopy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Patronat Rzeczpospolitej
Future Frombork Festival. Kosmiczne wizje naukowców i artystów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama