Reklama
Rozwiń
Reklama

Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Brak niektórych informacji w reklamacji przedłuży całe postępowanie

Publikacja: 02.03.2010 03:28

Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Red

Reklamacja nie musi dotyczyć tylko zawyżonego rachunku za telefon.

Konsument ma prawo zakwestionować także inne działania lub zaniechania dostawcy usług telekomunikacyjnych. I tak, ma on prawo się skarżyć na niedotrzymanie z winy dostawcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu umożliwienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Może też się skarżyć na niedotrzymanie określonego w umowie o świadczenie usługi telekomunikacyjnej terminu jej rozpoczęcia.

Przepisy określają dokładnie treść reklamacji składanej u dostawcy usług. Konsument musi więc spełnić jej wymogi formalne. Jeśli tego nie zrobi, narazi się na przedłużenie całego postępowania.

[b] Reklamacja powinna zawierać:[/b]

- imię i nazwisko lub nazwę firmy,

Reklama
Reklama

- adres zamieszkania lub siedziby firmy,

- określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu,

- opis okoliczności uzasadniających reklamację,

- numer ewidencyjny, który jest na rachunku,

- datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi, gdy reklamacja dotyczy niedotrzymania tego terminu,

- wysokość dochodzonego odszkodowania,

Reklama
Reklama

- numer konta bankowego lub adres do wypłaty odszkodowania albo też innej należności,

- podpis, jeśli reklamacja jest pisemna.

[b]Jeżeli reklamacja nie zawiera wymaganych danych, a dostawca uzna, że są mu potrzebne do jej rozpatrzenia, ma prawo wezwać do ich uzupełnienia.[/b] Może też wyznaczyć na to termin, nie krótszy niż siedem dni. Musi także pouczyć konsumenta, że nieuzupełniona reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania.

Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Prawo karne
Zapadł wyrok w sprawie afery SKOK Wołomin. 14 lat więzienia za wypranie blisko 350 mln zł
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Ubezpieczenia i odszkodowania
Sąd Najwyższy: to, że kierowca zapłaci za wypadek, nie zwalnia ubezpieczyciela
Prawo karne
Radosław Baszuk: Jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich aresztowań, ale to nie przypadek Ziobry
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama