Reklama
Rozwiń

Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Brak niektórych informacji w reklamacji przedłuży całe postępowanie

Publikacja: 02.03.2010 03:28

Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Red

Reklamacja nie musi dotyczyć tylko zawyżonego rachunku za telefon.

Konsument ma prawo zakwestionować także inne działania lub zaniechania dostawcy usług telekomunikacyjnych. I tak, ma on prawo się skarżyć na niedotrzymanie z winy dostawcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu umożliwienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Może też się skarżyć na niedotrzymanie określonego w umowie o świadczenie usługi telekomunikacyjnej terminu jej rozpoczęcia.

Przepisy określają dokładnie treść reklamacji składanej u dostawcy usług. Konsument musi więc spełnić jej wymogi formalne. Jeśli tego nie zrobi, narazi się na przedłużenie całego postępowania.

[b] Reklamacja powinna zawierać:[/b]

- imię i nazwisko lub nazwę firmy,

- adres zamieszkania lub siedziby firmy,

- określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu,

- opis okoliczności uzasadniających reklamację,

- numer ewidencyjny, który jest na rachunku,

- datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi, gdy reklamacja dotyczy niedotrzymania tego terminu,

- wysokość dochodzonego odszkodowania,

- numer konta bankowego lub adres do wypłaty odszkodowania albo też innej należności,

- podpis, jeśli reklamacja jest pisemna.

[b]Jeżeli reklamacja nie zawiera wymaganych danych, a dostawca uzna, że są mu potrzebne do jej rozpatrzenia, ma prawo wezwać do ich uzupełnienia.[/b] Może też wyznaczyć na to termin, nie krótszy niż siedem dni. Musi także pouczyć konsumenta, że nieuzupełniona reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania.

Reklamacja nie musi dotyczyć tylko zawyżonego rachunku za telefon.

Konsument ma prawo zakwestionować także inne działania lub zaniechania dostawcy usług telekomunikacyjnych. I tak, ma on prawo się skarżyć na niedotrzymanie z winy dostawcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu umożliwienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Może też się skarżyć na niedotrzymanie określonego w umowie o świadczenie usługi telekomunikacyjnej terminu jej rozpoczęcia.

W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Prawo w Polsce
Ponad pół tysiąca głosów na Nawrockiego przypisanych niesłusznie Trzaskowskiemu
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców