Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Brak niektórych informacji w reklamacji przedłuży całe postępowanie

Publikacja: 02.03.2010 03:28

Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Red

Reklamacja nie musi dotyczyć tylko zawyżonego rachunku za telefon.

Konsument ma prawo zakwestionować także inne działania lub zaniechania dostawcy usług telekomunikacyjnych. I tak, ma on prawo się skarżyć na niedotrzymanie z winy dostawcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu umożliwienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Może też się skarżyć na niedotrzymanie określonego w umowie o świadczenie usługi telekomunikacyjnej terminu jej rozpoczęcia.

Przepisy określają dokładnie treść reklamacji składanej u dostawcy usług. Konsument musi więc spełnić jej wymogi formalne. Jeśli tego nie zrobi, narazi się na przedłużenie całego postępowania.

[b] Reklamacja powinna zawierać:[/b]

- imię i nazwisko lub nazwę firmy,

- adres zamieszkania lub siedziby firmy,

- określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu,

- opis okoliczności uzasadniających reklamację,

- numer ewidencyjny, który jest na rachunku,

- datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi, gdy reklamacja dotyczy niedotrzymania tego terminu,

- wysokość dochodzonego odszkodowania,

- numer konta bankowego lub adres do wypłaty odszkodowania albo też innej należności,

- podpis, jeśli reklamacja jest pisemna.

[b]Jeżeli reklamacja nie zawiera wymaganych danych, a dostawca uzna, że są mu potrzebne do jej rozpatrzenia, ma prawo wezwać do ich uzupełnienia.[/b] Może też wyznaczyć na to termin, nie krótszy niż siedem dni. Musi także pouczyć konsumenta, że nieuzupełniona reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania.

Reklamacja nie musi dotyczyć tylko zawyżonego rachunku za telefon.

Konsument ma prawo zakwestionować także inne działania lub zaniechania dostawcy usług telekomunikacyjnych. I tak, ma on prawo się skarżyć na niedotrzymanie z winy dostawcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu umożliwienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Może też się skarżyć na niedotrzymanie określonego w umowie o świadczenie usługi telekomunikacyjnej terminu jej rozpoczęcia.

Prawo karne
Morderstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obrońca podejrzanego: nie przyznał się
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Prawo karne
Mieszkanie Nawrockiego. Nieprawdziwe oświadczenia w akcie notarialnym – co na to prawo karne?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem