Reklama
Rozwiń
Reklama

Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Brak niektórych informacji w reklamacji przedłuży całe postępowanie

Publikacja: 02.03.2010 03:28

Niedotrzymany termin to podstawa skargi

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Red

Reklamacja nie musi dotyczyć tylko zawyżonego rachunku za telefon.

Konsument ma prawo zakwestionować także inne działania lub zaniechania dostawcy usług telekomunikacyjnych. I tak, ma on prawo się skarżyć na niedotrzymanie z winy dostawcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu umożliwienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Może też się skarżyć na niedotrzymanie określonego w umowie o świadczenie usługi telekomunikacyjnej terminu jej rozpoczęcia.

Przepisy określają dokładnie treść reklamacji składanej u dostawcy usług. Konsument musi więc spełnić jej wymogi formalne. Jeśli tego nie zrobi, narazi się na przedłużenie całego postępowania.

[b] Reklamacja powinna zawierać:[/b]

- imię i nazwisko lub nazwę firmy,

Reklama
Reklama

- adres zamieszkania lub siedziby firmy,

- określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu,

- opis okoliczności uzasadniających reklamację,

- numer ewidencyjny, który jest na rachunku,

- datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi, gdy reklamacja dotyczy niedotrzymania tego terminu,

- wysokość dochodzonego odszkodowania,

Reklama
Reklama

- numer konta bankowego lub adres do wypłaty odszkodowania albo też innej należności,

- podpis, jeśli reklamacja jest pisemna.

[b]Jeżeli reklamacja nie zawiera wymaganych danych, a dostawca uzna, że są mu potrzebne do jej rozpatrzenia, ma prawo wezwać do ich uzupełnienia.[/b] Może też wyznaczyć na to termin, nie krótszy niż siedem dni. Musi także pouczyć konsumenta, że nieuzupełniona reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania.

Reklamacja nie musi dotyczyć tylko zawyżonego rachunku za telefon.

Konsument ma prawo zakwestionować także inne działania lub zaniechania dostawcy usług telekomunikacyjnych. I tak, ma on prawo się skarżyć na niedotrzymanie z winy dostawcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu umożliwienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Może też się skarżyć na niedotrzymanie określonego w umowie o świadczenie usługi telekomunikacyjnej terminu jej rozpoczęcia.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Reklama
Reklama