? przedstawianie na rocznym zebraniu wspólnocie sprawozdania finansowego dotyczącego rozliczania poszczególnych pozycji kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego i wysokości miesięcznej zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
? organizowanie prac porządkowych, remontowych,
? zapewnienie dostaw mediów do nieruchomości,
? pośrednictwo w rozliczeniach między właścicielami oraz dostawcami mediów,
? udzielanie informacji właścicielom o wspólnocie i udostępnianie im do wglądu (kontroli) dokumentacji finansowo-księgowej.
Lista czynności przekraczających zwykły zarząd, które wymagają zgody właścicieli, jest bardzo długa. Znajduje się na niej m.in. (art. 22 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=0FD70791BC9FBF3B5953780267AECAA0?id=128489]ustawy o własności lokali[/link]):