Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiedy wolno rozerwać opakowanie towaru kupionego online

Sklep zaznacza, że przyjmuje towar w nienaruszonym opakowaniu. Czy ma do tego prawo?

Publikacja: 12.03.2011 03:41

Przepisy mówią, że to, co strony sobie świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

Dotyczy to również opakowania, gdyż i ono jest częścią świadczenia. Dlatego inna będzie sytuacja, gdy opakowanie można bez uszkodzenia otworzyć po to, by wyjąć towar i go sprawdzić, a inna – gdy produkt jest opakowany w taki sposób, że nie da się go rozpakować bez uszkodzenia. W tym pierwszym wypadku uszkodzenie opakowania może być podstawą do odmowy przyjęcia zwracanego towaru.

Jeśli jednak niemożliwe było wyjęcie towaru bez rozerwania plastiku, w który był opakowany, to uszkodzenie należy uznać za uzasadnione.

Czytaj też:

Zobacz

Reklama
Reklama

Przepisy mówią, że to, co strony sobie świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

Dotyczy to również opakowania, gdyż i ono jest częścią świadczenia. Dlatego inna będzie sytuacja, gdy opakowanie można bez uszkodzenia otworzyć po to, by wyjąć towar i go sprawdzić, a inna – gdy produkt jest opakowany w taki sposób, że nie da się go rozpakować bez uszkodzenia. W tym pierwszym wypadku uszkodzenie opakowania może być podstawą do odmowy przyjęcia zwracanego towaru.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama