KRRiT też chce badać

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje ruszyć w tym roku z badaniami oglądalności. Nie byłyby one w większości opłacane przez nadawców.

Aktualizacja: 14.01.2018 20:34 Publikacja: 14.01.2018 20:00

KRRiT też chce badać

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

Po tym, gdy chęć posiadania własnych badań oglądalności zgłosiła TVP, panel telemetryczny z prawdziwego zdarzenia chce stworzyć także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. – KRRiT ma w swoich ustawowych kompetencjach zadanie organizowania badań tele- i audiometrycznych. Chcemy w tym roku podjąć nad nimi prace. Planujemy współpracę z GUS, który ma odpowiednią renomę i narzędzia – mówi „Rzeczpospolitej" Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Do prac nad nowym panelem badawczym KRRiT zamierza zaprosić branżę mediową. – Chcemy objąć badaniem wszystkie media: telewizję, radio i internet, nie wyłączając odbioru na smartfonach i tabletach. Będziemy się wspierać także analizą danych online od operatorów kablowych i internetowych – mówi Kołodziejski. Jak dodaje, większość badań ma być dostępna w „otwartej formule" i bezpłatna.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju