Reklama

KRRiT też chce badać

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje ruszyć w tym roku z badaniami oglądalności. Nie byłyby one w większości opłacane przez nadawców.

Aktualizacja: 14.01.2018 20:34 Publikacja: 14.01.2018 20:00

KRRiT też chce badać

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

Po tym, gdy chęć posiadania własnych badań oglądalności zgłosiła TVP, panel telemetryczny z prawdziwego zdarzenia chce stworzyć także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. – KRRiT ma w swoich ustawowych kompetencjach zadanie organizowania badań tele- i audiometrycznych. Chcemy w tym roku podjąć nad nimi prace. Planujemy współpracę z GUS, który ma odpowiednią renomę i narzędzia – mówi „Rzeczpospolitej" Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Do prac nad nowym panelem badawczym KRRiT zamierza zaprosić branżę mediową. – Chcemy objąć badaniem wszystkie media: telewizję, radio i internet, nie wyłączając odbioru na smartfonach i tabletach. Będziemy się wspierać także analizą danych online od operatorów kablowych i internetowych – mówi Kołodziejski. Jak dodaje, większość badań ma być dostępna w „otwartej formule" i bezpłatna.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama