KRRiT też chce badać

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje ruszyć w tym roku z badaniami oglądalności. Nie byłyby one w większości opłacane przez nadawców.

Aktualizacja: 14.01.2018 20:34 Publikacja: 14.01.2018 20:00

KRRiT też chce badać

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

Po tym, gdy chęć posiadania własnych badań oglądalności zgłosiła TVP, panel telemetryczny z prawdziwego zdarzenia chce stworzyć także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. – KRRiT ma w swoich ustawowych kompetencjach zadanie organizowania badań tele- i audiometrycznych. Chcemy w tym roku podjąć nad nimi prace. Planujemy współpracę z GUS, który ma odpowiednią renomę i narzędzia – mówi „Rzeczpospolitej" Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Do prac nad nowym panelem badawczym KRRiT zamierza zaprosić branżę mediową. – Chcemy objąć badaniem wszystkie media: telewizję, radio i internet, nie wyłączając odbioru na smartfonach i tabletach. Będziemy się wspierać także analizą danych online od operatorów kablowych i internetowych – mówi Kołodziejski. Jak dodaje, większość badań ma być dostępna w „otwartej formule" i bezpłatna.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane