Reklama

KRRiT też chce badać

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje ruszyć w tym roku z badaniami oglądalności. Nie byłyby one w większości opłacane przez nadawców.

Aktualizacja: 14.01.2018 20:34 Publikacja: 14.01.2018 20:00

KRRiT też chce badać

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

Po tym, gdy chęć posiadania własnych badań oglądalności zgłosiła TVP, panel telemetryczny z prawdziwego zdarzenia chce stworzyć także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. – KRRiT ma w swoich ustawowych kompetencjach zadanie organizowania badań tele- i audiometrycznych. Chcemy w tym roku podjąć nad nimi prace. Planujemy współpracę z GUS, który ma odpowiednią renomę i narzędzia – mówi „Rzeczpospolitej" Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Do prac nad nowym panelem badawczym KRRiT zamierza zaprosić branżę mediową. – Chcemy objąć badaniem wszystkie media: telewizję, radio i internet, nie wyłączając odbioru na smartfonach i tabletach. Będziemy się wspierać także analizą danych online od operatorów kablowych i internetowych – mówi Kołodziejski. Jak dodaje, większość badań ma być dostępna w „otwartej formule" i bezpłatna.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama