Spółka ogłosiła również, że znacznie zmniejszyła swój wewnętrzny zespół deweloperski i jest gotowa podejmować nowe wyzwania z zespołem 30 osób, jednocześnie wykorzystując rozległą sieć podwykonawców w dalszym procesie tworzenia nadchodzącej gry z gatunku „tactical shooter”.
- Decyzja o zmniejszeniu rozmiarów studia była najtrudniejszą decyzją, jaką podjąłem w ciągu ostatnich lat. Nigdy nie jest łatwo pozwolić odejść przyjaciołom i kolegom, z którymi pracowaliśmy od lat, jednak wierzę, że była to najlepsza decyzja, by pozwolić spółce ruszyć naprawdę do przodu - komentuje Marek Tymiński, prezes CI Games. - Jakość gier jest dla nas bardzo dużym priorytetem, nie tylko w kontekście nadchodzącej gry, ale także dla każdej kolejnej, którą wprowadzimy na rynek - kontynuuje. I podkreśla, że trudności, które firma napotkała podczas tworzenia i premiery „Sniper Ghost Warrior 3” były ogromną lekcją. - Obecnie wierzymy w mniejsze, doświadczone zespoły jako podstawa odniesienia sukcesu w tej tak bardzo konkurencyjnej branży - zaznacza Tymiński.
W czerwcu 2017 r. CI Games ogłosiło nową strategię, zakładającą produkcję i wydawanie szerszej gamy gier. Spółka, wykorzystując rozległe doświadczenie w zakresie tworzenia i wydawania gier, prowadzi rozmowy z zewnętrznymi deweloperami, aby wprowadzić ich tytuły na rynek globalny. CI Games planuje, aby w najbliższej przyszłości znaczna część dochodów pochodziła z tej części działalności. CI Games potwierdziło również, że prowadzi rozmowy z kilkoma uznanymi studiami dotyczące produkcji oczekiwanej kontynuacji „Lords of the Fallen”. Spółka ma nadzieję sfinalizować rozmowy i rozpocząć produkcję w ciągu kilku najbliższych miesięcy. - „Lords of the Fallen” to bardzo ważna marka w naszym portfolio. Spełnienie oczekiwań naszych fanów jest dla nas wyjątkowo ważne - dodaje prezes game developera.
Wspomniany „Snajper 3” był największym tytułem, jaki kiedykolwiek CI Games stworzył. - Pomimo przeciętnego przyjęcia tytułu przez media zaraz po premierze, kontynuowaliśmy ciężką pracę nad ulepszeniem gry. Udało nam się dopracować grę i zakończyć projekt z sukcesem - przekonuje Marek Tymiński.
Studio podaje, że sprzedaż gry przekroczyła 1 mln egzemplarzy. Liczba ta obejmuje zarówno fizyczne nośniki, jak i dystrybucję cyfrową. CI Games ogłosiło również wstępne wyniki finansowe za 2017 r. Grupa wypracowała ponad 100 mln zł przychodów ze sprzedaży i potwierdziła rentowność.