Facebook na politycznym widelcu. Może pogrążyć prezydenta Dudę?

Politycy PiS zaprzeczają, aby w trakcie kampanii wyborczej prezydenta Andrzeja Dudy jego sztab korzystał z usług kontrowersyjnej firmy Cambridge Analytica.

Aktualizacja: 22.03.2018 07:58 Publikacja: 21.03.2018 20:12

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, ma do ugaszenia kilka poważnych pożarów.

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, ma do ugaszenia kilka poważnych pożarów.

Foto: Bloomberg

Polski wątek historii wykorzystywania nielegalnie zdobytych danych użytkowników Facebooka przez firmę Cambridge Analytica pojawił się za sprawą publikacji brytyjskiego „Guardiana". Dziennikarze stwierdzili, że język i metody stosowane przez Facebook w opisie np. „integralnego" znaczenia serwisu dla sukcesu kampanii Andrzeja Dudy czy szkockiego ruchu narodowego jest identyczny z tym, jaki stosowały firmy takie jak Cambridge Analytica. „Guardian", poza tą jedną ogólną uwagą, nie podaje jednak żadnych informacji, które wskazywałyby na udział Cambridge Analytica w wyborach prezydenckich w Polsce.

Pozostało 81% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane