Reklama
Rozwiń
Reklama

Facebook na politycznym widelcu. Może pogrążyć prezydenta Dudę?

Politycy PiS zaprzeczają, aby w trakcie kampanii wyborczej prezydenta Andrzeja Dudy jego sztab korzystał z usług kontrowersyjnej firmy Cambridge Analytica.

Aktualizacja: 22.03.2018 07:58 Publikacja: 21.03.2018 20:12

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, ma do ugaszenia kilka poważnych pożarów.

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, ma do ugaszenia kilka poważnych pożarów.

Foto: Bloomberg

Polski wątek historii wykorzystywania nielegalnie zdobytych danych użytkowników Facebooka przez firmę Cambridge Analytica pojawił się za sprawą publikacji brytyjskiego „Guardiana". Dziennikarze stwierdzili, że język i metody stosowane przez Facebook w opisie np. „integralnego" znaczenia serwisu dla sukcesu kampanii Andrzeja Dudy czy szkockiego ruchu narodowego jest identyczny z tym, jaki stosowały firmy takie jak Cambridge Analytica. „Guardian", poza tą jedną ogólną uwagą, nie podaje jednak żadnych informacji, które wskazywałyby na udział Cambridge Analytica w wyborach prezydenckich w Polsce.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama