Sporo premier od rodzimych producentów gier

Najbliższe miesiące przyniosą wysyp nowych tytułów wyprodukowanych przez rodzimych game developerów.

Aktualizacja: 05.04.2018 12:36 Publikacja: 05.04.2018 12:29

Sporo premier od rodzimych producentów gier

Foto: Bloomberg

W III kwartale br. premierę gry o kodowej nazwie „Mansion” zaplanował Feardemic, spółka z grupy Bloober Team. „Mansion” to nowy horror, który ma być wydany na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Tytuł nie był wcześniej zapowiadany. To efekt nie najlepszego przyjęcia poprzedniej gry od Feardemic, czyli „Perception”. - Teraz jesteśmy bardzo ostrożni w doborze nowych tytułów do portfolio wydawniczego, dlatego długo zajęło nam wyselekcjonowanie pozycji, którymi jesteśmy zainteresowani jako potencjalny wydawca - tłumaczy Marcin Kawa, prezes Feardemic.

Według niego „Mansion” to unikalny tytułu, który daje dobre perspektywy. Spółka - ze względów marketingowych - na tym etapie nie chce ujawnić ostatecznej nazwy gry. Ale to nie koniec niespodzianek w tym roku w wykonaniu spółki z grupy Bloober Team. - Przyglądamy się kilku innym tytułom - zapowiada Marcin Kawa.

Bloober Team przekonuje, że jubileuszowy, dziesiąty rok funkcjonowania spółki, będzie najlepszym rokiem w historii tego producenta i wydawcy gier z gatunku horror psychologiczny. Ale ambitny plan mają również inni rodzimi game developerzy. Przykładem jest 7Levels, który zakończyło prace nad prototypem nowej gry. Trafi ona do sprzedaży na konsolę Nintendo Switch w 2019 r. Krakowskie studio, które jest w trakcie procedury dopuszczenia akcji do obrotu na rynku NewConnect, nie zdradza szczegółów na temat produkcji. Wiadomo jedynie, że będzie to platformowa, przygodowa gra akcji, osadzona w zupełnie innym klimacie niż wcześniejszy „Castle of Heart”. Ten tytułdo sprzedaży trafił pod koniec marca. - Dane cały czas do nas spływają, jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży po pierwszym tygodniu. Na bieżąco monitorujemy sytuację i będziemy reagowali, gdy zajdzie taka potrzeba. Należy pamiętać, że gra zadebiutowała dotychczas na dwóch z trzech docelowych rynków i nie mamy pełnego obrazu jej popularności - zaznacza Krzysztof Król, wiceprezes 7Levels.

Już wkrótce wzbogaci się też portfolio wydawnicze Vivid Games. Firma planuje trzy nowe gry: „Space Pioneer”, „Metal Fist” oraz „Gravity Rider”. Ta pierwsza do globalnej dystrybucji trafi w maju. Miesiąc później pojawi się bijatyka „Metal Fist”, a w sierpniu pochodząca z programu wydawniczego gra wyścigowa „Gravity Rider”. - Wieloletnia, intensywna praca całego zespołu zaowocowała stworzeniem atrakcyjnych, grywalnych tytułów, z których jesteśmy dumni i które mogą zapewnić spółce wysokie przychody przez wiele lat - podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Bydgoska spółka nie ma jednak powodów do zadowolenia. Ubiegły rok zakończyła stratą. - Strata wykazana przez grupę to w dużej mierze konsekwencja operacji księgowych pozostających bez wpływu na stan posiadanych środków finansowych. W wyniku zmian przepisów Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wynik został obciążony przez pomniejszone o ok. 5,1 mln zł aktywo podatkowe z roku 2015 - tłumaczy Hanna Gelo, dyrektor finansowa Vivid Games.

Spółka wypracowała w 2017 r. niespełna 9,5 mln zł skonsolidowanych przychodów. Jednocześnie grupie kapitałowej udało się o 3,7 mln zł obniżyć koszty operacyjne. Remigiusz Kościelny wskazuje, że rok 2017 udowodnił, iż w roku bez premiery i znaczących aktualizacji, spółka jest w stanie generować stabilne przychody dzięki dobrym produktom z poprzednich lat.

W III kwartale br. premierę gry o kodowej nazwie „Mansion” zaplanował Feardemic, spółka z grupy Bloober Team. „Mansion” to nowy horror, który ma być wydany na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Tytuł nie był wcześniej zapowiadany. To efekt nie najlepszego przyjęcia poprzedniej gry od Feardemic, czyli „Perception”. - Teraz jesteśmy bardzo ostrożni w doborze nowych tytułów do portfolio wydawniczego, dlatego długo zajęło nam wyselekcjonowanie pozycji, którymi jesteśmy zainteresowani jako potencjalny wydawca - tłumaczy Marcin Kawa, prezes Feardemic.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił